Avatar billede duppe Nybegynder
05. juli 2009 - 14:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. joomla

Hej

er helt ny i joomla verdenen - er ved at blive lidt småsindssyg - øverst på den side jeg tester på står der joomla, med deres logo, og jeg kan bare ikke få det væk - er der nogen der ved hvad jeg gør forkert
kig evt på www.duponts.dk\joomla

taaaaaaak
Avatar billede duppe Nybegynder
05. juli 2009 - 14:04 #1
når jeg prøver at uploade andre templates, skrev den fejl - er det måske fordi jeg kører vista?!? og der er noget sikkerhed jeg skal pille ved der?
(jeg downloader til en mappe på pcén, og lader det blive i .zip)
Avatar billede jesna Nybegynder
05. juli 2009 - 14:08 #2
Du kan selv lave et logo og smide ind. Du skal ind og overskrive filen som viser dit joomla logo; under Templates -> rhuk_milkyway -> images og der finder du en billede fil der hedder mw_joomla_logo.

mvh Jakob
Avatar billede jesna Nybegynder
05. juli 2009 - 14:09 #3
hvad fejler melder joomla tilbage??
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2009 - 14:17 #4
typisk skal du logge ind på dit site med adgangskode for at få skriverettigheder til mapper - og dermed uploade templates.
Angiv det i administration/websted/konfiguration/server

du kan rette logo ved at ændre på
http://duponts.dk/joomla/images/joomla_logo_black.jpg
Avatar billede duppe Nybegynder
05. juli 2009 - 14:34 #5
tusind tak - det vil jeg lege med iaften - hvordan er det nu lige jeg giver point her?
Avatar billede lilleweb Nybegynder
05. juli 2009 - 20:51 #6
Hej duppe
Hvilket fejl får du når du prøver at uploade et nyt template?
Du skal gå til mappen /templates og oprette en ny mappe. Hvis du ikke har skriverettigheder til mappen får du ikke lov .... formodentlig kan et højreklik på mappen "templates" give dig mulighed for at ændre dine skriverettigheder.

Når den nye mappe er lavet uploader du dit nye template til denne mappe.
I Joomla vælger du "Extensions" og "Template Manager" - Nu skulle du gerne kunne se det nye template på listen over mulige template. Sæt det ønskede til "default" .... thats it!

Når man er ny i Joomla er det ofte lidt overvældende med hensyn til hvilke udvidelser man skal installere. Nogle virker perfekt andre får man aldrig til at virker. Du kan læse her hvilke moduler jeg har testet og varmt kan anbefale: http://www.lille-web.dk/sider/joomla.shtml

Hvis du også har problemer med logo etc. i det nye template må du skrive igen :-)
Avatar billede duppe Nybegynder
05. juli 2009 - 22:02 #7
Hej

tusind tak - jeg fandt ud af at uploade templates - jeg gjorde det før det at pege ned på c:\ drevet til mappen - men har nu gjort det via ftp - nu skal jeg bare finde nogle smarte templates.
Der bliver lidt at lege med :-)
Avatar billede lilleweb Nybegynder
06. juli 2009 - 10:59 #8
Perfekt!
Der findes 1000 vis af gratis flotte template. Det er bare at "spørge" Google :-)

Mange af dem skal du dog rette i index.php for at indsætte dit eget logo. Eller du kan overskrive templatets logo fil.

Husk sh404sef http://extensions.joomla.org/extensions/2380/details det burde være en del af Joomla da det bestemt gør Joomla mere søgemaskinevenlig
Avatar billede duppe Nybegynder
06. juli 2009 - 13:14 #9
hej
undskyld jeg lige spørger lidt dumt - hvad bruger man for at redigere i php filen?
et lille hurtigt tillægsspørgsmål - jeg har downloadet en kalender - men når jeg aktivere den og skriver den skal være left (eller hvad jeg så end vælger) fejler siden helt?
Tror nok jeg skal på et kursus i det her joomla :-) kan se de har et på ibc i kolding
Avatar billede Kengun Praktikant
08. juli 2009 - 01:31 #10
For at redigere i php filen kan du bruge en simpel teksteditor, som f.eks. Notepad. En anden som blandt andet har linienummer er www.crimsoneditor.com (freeware)

Har du tjecket at kalenderen er for den version af Joomla som du kører? Hvis den er lavet for en anden version så er det muligt at din side fejler.
Avatar billede duppe Nybegynder
30. september 2009 - 15:54 #11
undskyld jeg først vil lukke tråden nu - kan i ikke lave nogle svar så jeg kan gi point