Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2009 - 16:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DS 484 krav 10.9.3 - konkretisering af kravet??

"Ved offentligt tilgængelige systemer, som eksempelvis en hjemmeside, er der ingen begrænsninger i brugeradgang og ingen form for brugeraftaler. Informationsindholdet skal derfor vurderes nøje og gennem en formel godkendelsesprocedure. Der skal endvidere være stærke beskyttelsesforanstaltninger mod uautoriserede ændringer."

Hvad f..... mener forfatterne?

Hvad er den juridiske og web-tekniske definition på de websites der gås efter i DS 484 kapitel 10.9.3?

Hvilke kendetegn skal være opfyldt?

Hvornår er et website offentligt tilgængeligt?

Når det kan tilgås fra Internettet - modsat kun fra en virksomheds extranet - og/eller modsat semi-beskyttede kunde/leverandør-net?

Har nogen, nogen erfaringer?
Har nogen, nogle links til uddybninger og/eller afgørelser om, hvad der helt præcist menes????
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juni 2009 - 14:15 #1
offentligt tilgængeligt = via internettet

Ekstranet hører under dette, men sikkerheden ligger jo i kun at give adgang til visse brugere...

Men læs eventuelt her:
http://www.itst.dk/it-sikkerhed/ds-484
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 13:26 #2
Hej mcb2001.
Smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 14:30 #3
Da du ikke har smidt et svar, lukker jeg herved.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 14:30 #4
Lukker