Avatar billede mason Nybegynder
21. juni 2009 - 13:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Synlig scrollbar?

Hej, jeg vil gerne have standard browser scrollbaren synlig på mine sider, også selvom sidernes indhold ikke kræver det.
Jeg henter nemlig eksternt indhold ind på mine sider i en iframe.
På de sider hvor der er meget indhold kommer scrollbaren naturligvis til syne. Men forsvinder på de sider hvor den ikke er nødvendig. Det medfører at mit design rykker sig alt efter om scrollen er der eller ej. Det ser lidt dumt ud.
Kan jeg ikke få den på alle sider, så den bare er grå inaktiv på de sider hvr den ikke bruges. Ligesom på google.dk
Har prøvet noget med scrolling="yes".... men virker ikke helt.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
21. juni 2009 - 15:43 #1
prøv at sæt style="overflow-y: scroll;" på dit html-tag.
Avatar billede mason Nybegynder
21. juni 2009 - 16:28 #2
Hvor skal jeg helt præcist placere det, og hvad skal der helt præcist stå? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
21. juni 2009 - 17:03 #3
nu kender jeg jo ikke din side - men enten skal du skrive det ind i din css-fil

html
{
overflow-y: scroll;
}

eller, som skrevet, direkte i dit html-tag

<html style="overflow-y: scroll;">
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. juni 2009 - 12:36 #4
html {
    overflow-x: scroll;
    overflow-y: scroll;
}

Forklaring kan ses her:

http://www.brunildo.org/test/Overflowxy2.html
Avatar billede mason Nybegynder
22. juni 2009 - 13:14 #5
Sådan, så er den i vinkel. Tusind tak for hjælpen og hermed point givet videre :-)
Avatar billede mason Nybegynder
22. juni 2009 - 13:15 #6
hej, lægger du et "svar" så jeg kan give dig point? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
22. juni 2009 - 21:31 #7
svar :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. juli 2009 - 23:30 #8
<ole>

Da det kun er den vertikal scrollbar, som får designet til at 'hoppe', kan du nøjes med at vise dén - og kun vise den horisontale, når den er nødvendig:

html {
    overflow-x: auto;
    overflow-y: scroll;
}

/mvh
</bole>