Avatar billede debpia Nybegynder
20. juni 2009 - 13:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til skrift af skærmkort/grafikkort

Jeg har en gammel pc Presario 5838:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00034102&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=93633

Som jeg bruger til et økonomiprogram jeg bruger ca. 4 gange om året.

Nu skal jeg så bruge det igen, og pc'en tænder og der er lyse i alle lamper! men skærmen går ikke igang. Jeg har prøvet at skifte til anden skærm, den tænder heller ikke.

Flere har sagt det nok er grafikkortet der er gået, er det mon det?

Jeg kan selv skifte småting på en pc. Ram og den slags, hvis det er grafikkortet...er det så nemt at skifte? og hvilket skal jeg købe.... det behøver ikke at være det dyreste da den gamle pc kun brugt meget lidt.

Man kunne vel også købe et brugt...???

Håber på vejledning.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2009 - 13:52 #1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=251804&searchArea=&Soegeord=
Det her er det billigste AGP x8 kort og må være fint til det du bruger den til.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2009 - 13:54 #2
Hvis du ikke ved ret meget om indmaden i en PC. så få en til at hjælpe dig, så du ikke laver ulykker.
Avatar billede debpia Nybegynder
20. juni 2009 - 23:06 #3
Tak for hjælpen indtil videre... Du skriver AGP, passer det til den specifikation der står i linket til Presario?

Bare så jeg ikke køber noget forkert.

Ang. installering......har haft det gamle ude, der var flere der sagde det kunne være støv, så jeg tog det ud, og satte den ind igen.

Der skal vel heller ikke gøres mere ved det nye? eller hvad?

Når skærmen ikke reagerer, tror du så ikke det er grafikkortet?
Avatar billede debpia Nybegynder
21. juni 2009 - 00:50 #4
Tænkte også på, om kan kan gå ind i pc'en uden skærm, skal bruge en fil ret meget!

Tænkte at man kunne koble sin bærbare på via USB stik eller noget i den retning... ligesom via ekstern harddisk...kan det lade sig gøre?
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2009 - 06:26 #5
Ja det kan man godt, Sandberg har et sæt til ca.200,00kr. men du kan ikke se at installere den medfølgende software.
Du kan også tage din harddisk ud og koble den til din bærbare som extern harddisk via USB.
Denne er måske den bedste løsning.
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Denne løsning kan du kun bruge hvis du kan installere medfølgende software.
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-44
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2009 - 06:31 #6
De spec. som du sendte med står der(VGA Display Connector 1) (on AGP card) derfor link til et AGP kort.
Avatar billede debpia Nybegynder
25. oktober 2009 - 19:37 #7
Kablet duede ikke, da begge PCer skal have en skærm der virker, så det var spildte penge...men et forsøg værd.

Jeg støvede det gamle skærmkort af, og så virkede det hele igen, dog havde jeg også købet ovennævnte skræmkort, som jeg så udskiftede.

Det hele virker nu. Tak.

Nu vil jeg også sifte DVD brænder, kan jeg bare købe hvad som helst? Det skal bare være billigt, da det er blevet en reserve PC.

Smider lige point til Silbidor...wow wow.