Avatar billede leverpot Nybegynder
17. juni 2009 - 13:45 Der er 5 kommentarer

1 tabel visning af vælg i 2 tabel

Hej

Jeg har lavet 2 tabeller:

tabel 1 = bruger
tabel 2 = hjælper

Step 1
I tabel 1 "bruger" har jeg et felt hvor jeg vælger et felt fra tabel 2 "hjælper" og det virker fint.

Step 2
Det der så skal ske er at det felt der er vælgt i tabel 1 "bruger" som viser "hjælper" vil jeg gerne have vist i tabel 2 "hjælper" også, så man i tabel 2 "hjælper" kan se hvilke "hjælpe" der er tilknyttet bruger. Altså hvilke valg man lavede i step1 og der kan godt være flere bruger på en hjælper.

Håber det giver mening.
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2009 - 14:03 #1
Du kan lave en formular (frm1) baseret på tabel2 med feltet der viser hvilken hjælper der er tale om. Lad os sige, at denne hjælper hedder Kim.

Kim er nu knyttet til flere brugere i tabel1. Lav en ny formular baseret på tabel1 med feltet der indeholder bruger.

Tag en underformular fra værktøjskassen og baser denne på frm1 som postkilde. I underordnede / overordnede felter vælger du bruger som derefter knytter hjælper sammen med bruger.

Evt. kan du sende din db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

Så ser jeg på den lidt senere.
Avatar billede leverpot Nybegynder
19. juni 2009 - 12:34 #2
Mangler stadigvæk en som kan hjælpe!
Avatar billede mugs Novice
19. juni 2009 - 13:39 #3
Hvad er der i vejen med mit forslag?
Avatar billede leverpot Nybegynder
19. juni 2009 - 14:02 #4
Jeg kan ikke få dit forslag til at virke.

Er det ikke muligt at lave det på tabel og ikke på formula plan ?

Det er vel et spørgsmål om at hente de værdier i tabel 1 som er valgte og smide over i et felt i tabel 2.
Avatar billede mugs Novice
19. juni 2009 - 15:19 #5
Du kan ikke lave det på tabelniveau. Men du kan vel lave en tilføjelsesforespørgsel, der sender udvalgte værdier fra tabel1 over i et specificeret felt i tabel2.