Avatar billede jakl2 Nybegynder
16. juni 2009 - 08:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Få router til at virke i netværk hvor der allerede er en router.

Hej eksperter

Vi har et netværk med 3 computere og har nu tilføjet yderligere 2 ekstra. Dog var der ikke nok pladser i vores første router, så jeg bestilte en switch. Chefen kom så med en router i stedet for, fordi forhandleren overtalte ham til at det var smartere, hvilket jeg stærkt tvivler på.

Jeg sidder nu med den pine ikke at kunne finde computerne på netværket. De 3 første computere kan sagtens finde hinanden og de to nye kan godt finde hinanden. Men de skal alle kunne finde hinanden. Kan jeg på nogen måde få routeren til at virke om en switch eller opsætte en eller anden indstilling i routeren, som gør at jeg kan finde de andre computere?

Det er en d-link router, hvis det har noget at sige.
Avatar billede showsource Seniormester
16. juni 2009 - 08:41 #1
Trådløst ?

Hvis ikke, så er det vel blot at bruge den indbyggede switch i den nye router.
Avatar billede osdata Nybegynder
16. juni 2009 - 08:41 #2
Du kan slå dhcp fra i den nye router og kun bruge switch delen.
Det eneste rigtige er dog at købe en switch i stedet.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede showsource Seniormester
16. juni 2009 - 08:41 #3
Og, ja, synes også det er fjollet at købe en ny router, hvis man alligevel bruger kabel.
Avatar billede jakl2 Nybegynder
16. juni 2009 - 08:50 #4
Vi bruger kabel. Jeg prøver at få den byttet. Chefen skal alligevel ind forbi butikken. Men hvis de ikke vil bytte den, har en af jer så en ide om hvor jeg finder det der dhcp henne? Bare ind i routerens indstillinger?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. juni 2009 - 09:38 #5
ja, du skal connecte til routerens ip adresse, som du kan finde ved at gå ind i kør, og skrive ipconfig / all - så står der " standard gateway " - hvor der står en adresse, den skal du indtaste i din browser, hvor du så får tilgang til din router.
Avatar billede jakl2 Nybegynder
16. juni 2009 - 09:48 #6
MathiasDue > Jeg har ipadresse og har slået dhcp fra nu, men det hjælp ikke. Jeg kan stadigvæk ikke se de andre computere i netværket. Kan det være firewallen i routeren?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. juni 2009 - 10:14 #7
Du skal kun bruge lan portene på den nye router i det setup.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede jakl2 Nybegynder
16. juni 2009 - 10:51 #8
osdata > Tusind tak det var det jeg ikke havde gjort.

Vil du smide et svar?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. juni 2009 - 11:03 #9
.
Avatar billede jakl2 Nybegynder
16. juni 2009 - 11:04 #10
Har du ikke glemt at lave den til svar? eller er det mig der ikke kan finde accepter?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. juni 2009 - 11:06 #11
jo...