Avatar billede klanco Praktikant
14. juni 2009 - 19:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lille "pop-up" tekst under link

I DreamWeaver er det simpelt at indsætte en ALT tekst på et grafisk element (den lille tekst i det gule felt, som vises, når musen holdes hen over det grafiske element), men hvordan gør man dette på et link?

Jeg vil rigtig gerne have en forklaring, der kan anvendes uden at arbejde i kodevisning (altså hvor jeg udnytter DW's brugerflade i selve programmet).

Håber på jeres hjælp!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. juni 2009 - 20:08 #1
Prøv at markere linket, højreklikke på det, og se om der ikke er en "egengskaber" eller "properties".

Derefter skal du se om du kan finde et felt hvor der står "title".

HUSK:
"ALT" bruges som et hint, når billedet IKKE kan indlæses. (det er vist kun IE der gør det lige meget hvad)..

Hvis du vil vise en tekst, uafhængigt om billedet kan loades eller ej, skal du bruge "TITLE".
Avatar billede klanco Praktikant
14. juni 2009 - 21:11 #2
Det virker!

Tusind tak for hurtigt svar...
Avatar billede klanco Praktikant
14. juni 2009 - 21:12 #3
Sorry - nu lavede jeg lige selv et svar. Kan du lave et nyt svar, så jeg kan tildele point?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juni 2009 - 01:18 #4
Yep :-)