Avatar billede jonasnielsen Nybegynder
10. juni 2009 - 13:36 Der er 3 kommentarer

"Låst desktop" til RDP-logins

I erkendelse af, at jeg ikke kan få en legacy-applikation til at køre ordentligt via Terminal Services RemoteApp web, må jeg i stedet lade mine brugere logge ind til en Remote Desktop session, og køre applikationen.

Hvordan kan jeg bedst "låse" denne desktop, så det eneste brugeren kan køre er den pågældende applikation? Adgang til "Denne computer", start-menu, mv. må meget fjernes!

Skal jeg bruge 3. partssoftware, eller kan det klares i Windows?

Mvh
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. juni 2009 - 13:41 #1
hvilken version af windows taler vi om?
Avatar billede jonasnielsen Nybegynder
10. juni 2009 - 13:47 #2
Undskyld, min fejl, det er 2008 (ELLER 2003) - jeg har valget mellem de to systemer.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. juni 2009 - 14:50 #3
2008 kan du styre ALT (næsten) via Group Policies...

Så mit bud er at bruge denne, og så gå alle dele af Group Polices igennem for den brugergruppe du giver adgang til Terminal Services.

Så kan du sætte det op så de ikke kan andet end at trykke på de få knapper du giver lov til :-)