Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 13:32 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

NVIDIA GeForce 7900 GS - intet signal

Hej eksperter,

Da mit grafikkort skal til reparation, har jeg lånt et gammelt 7900 GS af en ven. Når jeg sætter kortet i maskinen, kommer imidlertid intet signal til skærmen, hvilket vist nok ikke er optimalt :) Kortet er sat i en PCI Express 2-"skinne", og kablet til skærmen er logisk nok sat i indgangen bagest. Hvad kan der være galt?

Takker.

PS: Min viden om hardware er begrænset.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 13:41 #1
Har du husket evt. strøm til kortet?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 13:46 #2
Jeg kan ikke finde noget stik på kortet, der matcher stikkene fra min PSU, så jeg antager, at det kan trække tilstrækkelige mængder strøm gennem "skinnen".
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 13:46 #3
På nogle bundkort, skal man, i bios, slå det gamle kort fra.
Hvis du ikke får den mulighed, så prøv at trykke på "Default"
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 13:52 #4
Da jeg havde det "nye" kort i, havde jeg allerede taget det gamle ud... Så burde maskinen vel selv finde ud af at arbejde med det "nye"?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 13:56 #5
Tjaa! Det er jo det som er spørgsmålet. Ikke alle bundkort
kan finde ud af at gøre det automatisk. Jeg kan jo heller ikke
sige, at det er problemet, men når man har problemer, må man jo
så på mulige løsninger.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 14:06 #6
Men hvordan skal jeg komme ind i BIOS uden skærmbillede? :S
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:12 #7
Av-Av! Jeg må vist hellere tage en kop stærk kaffe:)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 14:16 #8
Hehe... Jeg tager lige et billede af kortet, når jeg får et kamera hjem (formentligt om et par timer) - så kan I da se, hvordan det ser ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:26 #9
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 14:31 #10
Nope, det ser slet ikke sådan ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:32 #11
Det er der der ingen ekstra støm til. Jeg har selv Nvidia GeForce
8400 GS (512MB) Det har jeg sat på et Asrock bundkort, med onboard
grafikkort, uden problemer.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:39 #12
Jeg har lagt et nyt og tydeligere billede ind på Linket.
Hvis du ikke kan genkende det, må der være noget galt med din
beskrivelse af kortet.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:41 #13
Ps. Det findes måske, lige som mit, med luftkøling, d.vs. med
store metalribber?
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 16:25 #14
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=495603

Prøv lige at lave en "load default settings" i Bios
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 17:14 #15
haverslev - Jeg er åbenbart ikke den eneste, som trænger til en
kop stærk kaffe #3. Spørgeren har jo ikke noget skærm billede *G*
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 17:20 #16
Jo det kan nu sagtens lade sig gøre uden billede :)
Skulle jeg nok have skrevet.

Men here we go:

Tryk på "Delete" underopstart og vent indtil der ikke er mere aktivitet på HDD`en
Tryk nu på F9 og vent et øjeblik
Tryk herefter på F10 og vent et øjeblik
Tryk på Y og derefter "enter" - pc`en vil nu genstarte og forhåbenlig med billede :)
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 17:25 #17
Glemte, at på nogle maskiner er det F2 for at komme i BIOS - f.eks nogle DELL maskiner.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 17:56 #18
Uhm, jeg tror ikke, det er super smart at resette hele BIOS, da jeg ikke selv har sat det op, om ham der gjorde det ændrede på en del.
Det ser ikke ud til, at det er det samme kort, vi snakker om, forresten - jeg må have misforstået min kammerat. Her er i hvert fald en række billeder af kortet:
www.ovrkll.com/private/gfx/
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 20:36 #19
Der sker nu intet ved en "load af default" i Bios
Det er sjældent at der skal "ændres" en del i bios og hvis der skal, så er det som regel fordi der ikke atumatisk sættes den rigtige FSB eller ram mængden ikke detekteres korrekt.

Det hvide stik der er på det første billede, nederst i højre hjørne, er det ikke et powerstik ?
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 20:37 #20
ikke atumatisk ... = ikke automatisk....
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 20:42 #21
"Det hvide stik der er på det første billede, nederst i højre hjørne, er det ikke et powerstik ?"
Jeg har ingen anelse... Måske ved nogen af de andre kloge hoveder her det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 20:56 #22
Tror det er 1. gang jeg ser en blæser monteret på den måde...??

Ser lidt hjemmelavet ud...?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 21:01 #23
Ja, det er fra en mistænkeligt billig Medion fra Aldi :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 21:16 #24
aha :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 21:21 #25
Haverslev er inde på noget...
http://media.bestofmicro.com/,C-O-170232-3.jpg
Tror det er et 8 pins PCIe powerstik der skal deri...
Du kan få et kabeladapter her hvis din strømforsyning ikke har det stik: http://www.coolerkit.dk/kabeladapter___6_pin_til_8_pin_pci_e-p-1154.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 21:22 #26
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 21:36 #27
Jeg har nu heller ikke set det "blæser arrangement" før, det kræver da lidt plads :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 22:09 #28
Nej, det er desværre ikke det stik - det har jeg i forvejen fra min PSU, og det passer langt fra; det hvide stik til grafikkortet er 2x9, af ca. samme størelse og således med meget mindre pins.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juni 2009 - 00:59 #29
Jeg tror stadig det er det kort jeg linkede til. Men som jeg
skrev, kunne det måske være med passiv køling, så der var køleribber på. Det er ikke noget kraftigt kort, så der skal
næppe ekstra støm.
I øvrigt mener jeg du roligt kan prøve haverslevs forslag. Det er
muligt, at der bagefter skal rettes i bios f.eks. med hensyn til
USB o.a. men det er småting, som klares på et øjeblik.

Den ventilater som sidder for enden af kortet, må bestemt være
hjemmelavet. Kortet findes jo også med aktiv ventilator.
Avatar billede enellerandenkageto Nybegynder
08. juni 2009 - 01:08 #30
Ok, så prøver jeg det, når jeg får muligheden for det... Jeg skal lige have taget backup først!
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2009 - 01:09 #31
Det var mig, der skrev før... Kom vist til at bruge en gammel skrammelprofil.
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2009 - 08:00 #32
Gammel skrammelprofil?
Oprettet 2. juni 2009 kl. 10.23

Kan du ikke tage et billide af det stik ? - det ser altså lidt mærkeligt ud at det er udstyret med dette stik - det må jo være der pga af en eller anden årsag !
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2009 - 21:33 #33
Du falder vel ikke for så lidt som en afsløring:) Hvad med noget
respons?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 18:06 #34
Jeg er helt tabt uden Ekspertens gamle funktion til at finde åbne tråde :(
Problemet er afhjulpet nu. Smid bare et par svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2009 - 19:01 #35
Jeg er helt tabt uden Ekspertens gamle funktion til at finde åbne tråde :(

Ignorerer du da mails fra eksperten?

Din liste med spørgsmål finder du her: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/hf2ke
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 19:22 #36
Ignorerer du da mails fra eksperten?
Nej, men nogen gange vender jeg tilbage fra andre maskiner, hvorfor jeg ofte er ude af stand til at svare i spørgsmålet. Mht. listen har Arne også lige linket til den i et andet spørgsmål, men Eksperten gav inden den store opdatering mulighed for blandt andet at søge på spørgsmål af en specifik bruger og samtidig uden accepteret svar - og det er denne funktion, jeg savner.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 17:36 #37
Hov... Skriv lige hvis I vil have point.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 17:43 #38
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 17:46 #39
#38
Overså jeg noget? :(
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 18:52 #40
du skrev: Hov... Skriv lige hvis I vil have point. #37
Jeg ligger et svar i #38 og tillige en henvisning til hvordan man lukker spørgsmål osv.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 18:56 #41
Okaj, da. Jeg lukker nu.