Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
04. juni 2009 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk add, delete og edit funktionalitet + interface?

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde mit svar.

Jeg må derfor lige høre... Findes der et stykke software, som kan generere automatisk add, delete & edit funktionalitet?

Med dette mener jeg ikke ligesom et gridview/andre kontroller, men derimod automatisk generede klasse-filer OG html filer. Kort sagt: Et program hvor man laver et klassediagram. Her bliver felter/properties tilføjet, automatisk add/delete/edit funktionalitet til MySQL/MSSQL tilføjet og samtidig generes der HTML sider hvor der kan tilføjes og redigeres i den givne klasse.

Jeg mener, det burde være simpelt at lave, så selvfølgelig er det lavet før.
Nogle der ved hvem og hvor?
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2009 - 14:28 #1
"simpelt" er nok et lidt stort ord at bruge i dette tilfælde - men der findes da muligheder, se fx på http://subsonicproject.com/ og http://www.asp.net/dynamicdata/
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2009 - 14:29 #2
Der skal også lige nævnes Entity Framework, men det er "kun" datalaget der gives her.
Avatar billede sirius Nybegynder
04. juni 2009 - 19:53 #3
Kan anbefale ASP.NET MVC sammen med linq to sql eller entity frameworket.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2009 - 01:17 #4
Det er ikke simpelt at lave !

Der findes visse kommercielle programmer.

Indenfor gratis programmer kan jeg kun komme i tanke om:
  http://www.andromda.org/

Start med:
  http://galaxy.andromda.org/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=12&id=43&Itemid=90
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 04:09 #5
Mcoroklo ?
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
07. august 2009 - 00:23 #6
Tak fordi du lige mindede mig om det Arne.

Jeg prøvede den løsning du omtalte Keyser, og det var ikke helt den løsning jeg drømte om.
Arne det du har postet virker rigtig godt - Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2009 - 01:25 #7
svar