Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
02. juni 2009 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Shrink Transaction Log

Er det muligt at shrinke transaction loggen (vha. SQL Server Management Studio) for en brugerdatabase selvom der er brugere connectet til databasen? Det er en SQL Server 2005 der er tale om.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2009 - 15:19 #1
Ja.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms189493.aspx

The database being shrunk does not have to be in single-user mode; other users can be working in the database when the file is shrunk. You do not have to run the instance of SQL Server in single-user mode to shrink the system databases.

It is possible for shrink operations to be blocked by a transaction that is running under a row versioning-based isolation level. For example, if a large delete operation running under a row versioning-based isolation level is in progress when a DBCC SHRINK DATABASE operation is executed, the shrink operation will wait for the delete operation to complete before shrinking the files. When this happens, DBCC SHRINKFILE and DBCC SHRINKDATABASE operations print out an informational message (5202 for SHRINKDATABASE and 5203 for SHRINKFILE) to the SQL Server error log every five minutes in the first hour and then every hour after that. For example, if the error log contains the following error message:
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
02. juni 2009 - 15:46 #2
Mange tak for det, arne_v
Læg et svar, så jeg kan tildele point.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2009 - 16:17 #3
svar