Avatar billede zahi Nybegynder
02. juni 2009 - 10:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navision databse i My SQL

Hej

Kan man kopiere Navision database (version 3.70) ind i MySQL?
Det jeg har tænkt mig at gøre er at kopiere database i MySQL og så opdatere den en gang om ugen eller hver dag efter arbejdstid. Det jeg skal opdatere er "kun" vare priser og beskrivelse og evt. antal på lager.

Jeg skal bruge den ny database til vores Internet butik, og da vi skal om ca. 1,5 år skifte nuværende Navision vil vi ikke investere i Dynamic Web, så det het er en løsning jeg vil bruge indtil vi har skiftet til den ny system der har en integration mellem Web og Navision.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 11:08 #1
tror ikke Navision er ret glad for at køre på en MySQL...

Men din SQL server kan lave direkte udtræk af data, og ligge dem som ".sql" filer - disse burde kunne implementeres i MySQL efter en omskrivning.

Og mht. Dynamics Web, så bygger det da primært på MS-SQL og ikke MySQL...
Avatar billede zahi Nybegynder
02. juni 2009 - 11:13 #2
Hej
Glemt at skrive at vi kører ikke på SQL i dag. Vi kører på Navision database.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 11:23 #3
Så tror jeg godt du kan give op!

Navision Native Databasen er lukket land for alle andre end microsoft partnere. Du kan ikke på nogen nem måde læse direkte i den.
Avatar billede zahi Nybegynder
02. juni 2009 - 12:00 #4
øvvvvvvv.....

Kan man hvis man udlæser fra Navision en text fil med vareoplysninger (priser, beskrivelser osv...) importere denne fil i MySQL?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 12:21 #5
Hvis du går ind i Navision og får vist en liste over alle varer, og tilføjer de kolonner du har brug for, kan du altid trykke "CTRL+A" og markere alt, sætte dette ind i Excel og så eksportere det til en CSV fil, som du med lidt snilde kan importere i SQL...

Det er i hvert fald mit bedste bud...

Ellers skal du have fat i en Navision udvikler (1000 kr./t. før moms) og have en sådan til at lave noget...
Avatar billede zahi Nybegynder
02. juni 2009 - 12:58 #6
tak

vil du sende et svar så du kan får points
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 13:11 #7
her