Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. juni 2009 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sitet rykker pga "rulleskakten" i højre side af browseren

Hjælp - mit site det rykker mod venstre, så snart sitet er for lang og den der bar (jeg ved ikke hvad den hedder:) dukker op i højre side på browseren.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved? Synes det ødelægger en del, det ser jo ud som om, det er en fejl på sitet..

Jeg håber der er nogen kan hjælpe migrineligt hurtigt.. Jeg er næsten færdig med mit site, og skal gerne snart have den op at lægge:)
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2009 - 10:31 #1
prøv at sæt style="overflow-y: scroll;" på dit html-tag.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. juni 2009 - 11:09 #2
Hvor præcis mener du? I min header, eller i mit css..?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. juni 2009 - 11:15 #3
Jehg har lige prøvet at sætte det ind i mit css dokument, således:

overflow-y: scroll;

umidelbart så hjælper det.. MEN nu er der 2 "ruleskakter" i stedet for 1!?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2009 - 11:23 #4
jeg mente du skulle sætte det i dit html-tag;

<html style="overflow-y: scroll;">

men det kan også fint gå i din CSS-fil såfremt du sætter det rigtigt;

html
{
  overflow-y: scroll;
}

Ellers må du prøve at komme med et link - så er det lidt lettere at se hvad der passer til dit site.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. juni 2009 - 11:27 #5
I firefox er der 2 scrolls i højre side og ingen forneden (-y,
men i IE er der 2 scrolls i højre side + en ekstar bjælke(- scroll) nede i bunden..

Er der en anden måde at gøre det på, så der ikke kommer ekstra scrolls m.m. på - synes det "ødelægger" det lidt.

Hvis der ikke andet man kan gøre, hvordan får jeg så den nederste "bjæle" væk på IE?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. juni 2009 - 11:29 #6
Har du en email, så kan jeg sende dig et link.. ønsker ikke at lægge en ikke helt færdig site ud på nettet..
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2009 - 11:34 #7
klik på mit brugernavn og benyt eksperten interne postsystem.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2009 - 15:24 #8
løsningen blev helt som foreslået - derfor et svar her :)