Avatar billede Jesus_MOB Nybegynder
31. maj 2009 - 21:59 Der er 7 kommentarer

Hjælp til min HP bærbar.

Jeg har forsøgt at installere windows xp på min bærbar (Pavilion DV9821eo) men det gik ikke, og jeg måtte geninstallere vista. Da jeg skulle installere xp kom jeg til at slette den back-up der var på computeren med alle driverne... er lidt i tvivl om jeg skal købe en "System Recovery CD", fra Best2serve til 238'-.
Nu køre der i øjeblikket vista på den men der er en masse funktioner der ikke virker, så som: HDMI(når jeg tilkobler kabel, kommer der en skærm hvor der står fejl.) osv.
Avatar billede Jesus_MOB Nybegynder
31. maj 2009 - 22:54 #1
Ville gerne starte helt forfra.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. juni 2009 - 07:58 #3
Prøv evt, dette:

Gendannelse fra den dedikerede gendannelsespartition
(kun udvalgte modeller)

BEMÆRK: Hvis din computer har et SSD-drev, findes der muligvis ikke en gendannelsespartition. Du
kan ikke foretage gendannelse ved hjælp af denne procedure. Computere uden gendannelsespartition
leveres med gendannelsesdiske. Brug disse diske til at gendanne operativsystemet og softwaren.

På visse modeller kan du udføre gendannelse fra partitionen på harddisken via knappen Start eller
f11. Dette gendanner computeren til fabrikstilstanden.
Du skal gøre følgende for at gendanne systemet fra partitionen:
1. Åbn Recovery Manager på en af følgende måder:
● Vælg Start > Alle programmer > Recovery Manager > Recovery Manager.
- eller -
&#9679; Genstart computeren, og tryk på f11, når meddelelsen "Press <F11> for recovery" (Tryk på
F11 for at gendanne) vises på skærmen. Vælg derefter Recovery Manager.
Recovery Manager åbnes.
2. Klik på Avancerede indstillinger.
3. Klik på Systemgendannelse, og klik derefter på Næste.
4. Følg anvisningerne på skærmen.
Avatar billede Jesus_MOB Nybegynder
01. juni 2009 - 21:34 #4
Problemet er bare at jeg ikke kan se programmet i menuen... og når jeg starter computeren op og trykker f11 sker der intet! :(

Tror jo at jeg er kommet til at slette den partitions Back-up der lå på bærbaren.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. juni 2009 - 22:24 #5
Du kan jo da prøve at downloade driverne fra
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=3717250&lang=da#
Start med at installere Driver - Chipset, og så ellers de andre.
Kommer det ikke til at fungere, mådu jo bide i det sure æble, og ty til Best2serve.
Måske nok en god ide, under alle omstændigheder at få fat i den gendannelses cd/dvd på et tidspunkt.
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 15:43 #6
Man bliver normalt spurgt om man vil lave de skiver selv, første gang maskinen bliver sat op.
Avatar billede Jesus_MOB Nybegynder
04. juni 2009 - 16:42 #7
:( Ja er meget irriteret over jeg ikke fik gjort det. ellers tak for hjælpen.