Avatar billede ngr Praktikant
30. maj 2009 - 19:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Backup and Recovery, anbefaling: Acronis® True Image Home 2009

Er der nogen, der kan anbefale Acronis® True Image Home 2009, fraråde at anskaffe det - eller anbefale noget helt andet?
Er NEWBIE
Avatar billede niklasnina Nybegynder
30. maj 2009 - 19:56 #1
Jeg kan 100% anbefale Acronis tru image,har selv kun 2008 udgaven som virker perfekt,og jeg kan ikke forestille mig at den nyeste udgave skulle være ringere.programmet laver et perfekt image af et hvet pation eller drev,og gendanner det nøjagtigt som det var da det blev gemt.Min varmeste anbefaling.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2009 - 20:09 #2
Bruger det også, og kan anbefales.
Avatar billede ngr Praktikant
30. maj 2009 - 22:54 #3
Jeg er mest interesseret i at kunne lave nackup af hele styresystemet, men betyder det, at man kan flytte hele skidtet over på en anden hd, og så kører det bare der?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2009 - 23:40 #4
Acronis er stort set Ok, men jeg har oplevet at Paragon er mere
stabil. http://www.paragon-software.com/home/db-personal/

Den findes også i en gratis udgave, som ikke er så ringe endda.
http://www.paragon-software.com/home/db-express/
Man skal dog registrere sig for at få en nøgle.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2009 - 01:14 #5
Obs!!! Jeg tager mine pæne ord om Acronis i mig igen.
Her ved midnat ville jeg bruge et Acronis Image til geninstallation.
Fik 2 gange at vide, at filen ikke kunne læses. Nå heldigvis har
jeg Paragon, og fik installeret et Image den vej.
MEN Det viste sig, at Acronis havde fjernet filtabellen fra mit
G-drev, så det stod som uallokeret, og givet mit F-drev "G"
Heldigvis har jeg også Paragon Partition manager og fik det ordnet.
Så jeg kan ikke anbefale Acronis, men derimod Paragon.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 07:40 #6
bladet komputer for alle -nr. 8 2009 har et drive backup 2009 liggende som en fuld version på deres cd.

trods alt koster forsøget så kun 69.95.

hvad med at købe det.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2009 - 12:21 #7
Det er altså første gang Acronis har lavet en så grov fejl hos mig.
Den plejer at køre godt nok, men ind i mellem vil den slet ikke køre. I nat lavede jeg et nyt Acronis Image og validerede det. Det
så fint ud. Men så prøvede jeg at mounte det,  og så da at selv om
det var mit C-image jeg ville mounte, så var det mit E-image som
mountede. Jeg slettede mit C-immage og lavede et nyt igen. Og denne
gang gik alting som det skulle, også med at mounte.
Avatar billede ngr Praktikant
31. maj 2009 - 12:42 #8
Men i de situationer, hvor man virkelig har brug for programmet, har man vel ikke den mulighed    :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2009 - 12:56 #9
Nej det har man jo ikke. Jeg forstår ikke hvordan sådan en fejl
kan opstå, og jeg kan da heller ikke påstå, at Acronis ikke kører
fint hos de fleste, det gør den vel forhåbentlig?
Jeg har bare - endnu ikke - oplevet problemer med Paragon.
Hvis du alligevel vælger Acronis, så gå ind på den amerikanske side
og betal med dollars i stedet for euro. Det er meget billigere.
Avatar billede ngr Praktikant
31. maj 2009 - 13:27 #10
OK, tak for det. Men der er jo ikke meget sjov ved Acroni, hvis man ikke kan stole på det.
vh
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 17:24 #11
Har brugt Acronis vel en 6 gange over det sidste års tid, og har aldrig oplevet fejl.

Før dette, kom jeg til at lave en chkdsk på den harddisk mit image lå på, med det resultat at image ikke duede mere.

Så: Acronis har mine varmeste anbefalinger.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2009 - 21:24 #12
Hvis du prøver Paragon, så prøv at se her - efter du har trykker
dig ind på "Backup disk or partition" Derefter er det bare at
gå videre. Både Acronis og Paragon har flere sider med valgmuligheder, som nok kun de færreste bruger, når man bare skal
lave et image. Der er bare for nemheds skyld.
http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede ngr Praktikant
22. april 2010 - 00:27 #13
Tak for alle svarene, men jeg synes, det virker så usikkert, at jeg foretrækker at gøre det manuelt
Men kan jeg få nogle svar til points?
Mvh og tak
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2010 - 07:32 #14
#6

hvorfor købte du ikke det blad jeg henviste til.
Avatar billede ngr Praktikant
22. april 2010 - 10:48 #15
Jamen det skriver jeg jo
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2010 - 11:19 #16
tak for hjælpen