Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 10:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ideer til site.. :)

Heysa folk på Eksperten..

Jeg har brygget dette lille site sammen og ville høre om nogen havde nogle ideer til ting som ku mangle.. primært funktionalitet..

Det er en online film liste som folk kan oprette og ligge deres film ind.. Så man nemmer kan få et overblik over ens film.

Site: http://Movies.cs-engineer.net

Søg function kommer der.
Evt andre ideer/forbedringer der sku til, før i synes det ku være noget i gad bruge.?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 13:14 #1
evt ratings på hinandens film, så man ku stemme den til toppen, og en mest sete funktion, og bedst ratet funktion, evt. mulighed for HD film.
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 13:46 #2
Min ide var ik på den måde at andre sku vurdere dine film... Mere at de kun kunne se dem, hvis f.eks. en ven spørger om han kan låne nogle film.. så ku man henvise siden og vise hvilke man havde.
Men jo havde tænkt på at brugeren selv ku give sine film en karakter.. For hvor god han synes den var..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 13:47 #3
ahh, så en " anmeld dine egne, og del dine film site"?
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 14:05 #4
hehe jaah... ka man godt kalde det :)
Grunden til jeg lavede den, var lidt fordi at jeg tit havde en masse film og har.. og jah, ville jo gerne have en liste over dem.. men fik aldrig taget mig sammen..

Så kom den gamle fatter og spurgte om jeg ik ku lave et program til ham, så han kunne tilføje sine film og jah f.eks. ku søge efter en skuespieller og så finde alle film han var med i.. eller f.eks. genre..

og synes tit folk der har mange film snakker om, at de ska ha lavet et system over dem.. men ingen får det gjort..
så nu lavede jeg denne side for at se om det faktisk var noget folk ville bruge.. (plus for den gamles skyld.. hehe)..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 14:07 #5
jamen en film delings side? - hvor der er en kort trailer over filmen, og skuespiller søge funktioner, eller søge efter hvad selve ejeren har ratet, og man skal da kunne give stemmer på en film (; - og evt skrive kommentare
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 14:16 #6
ik så meget en deling side..
som sagt mere som et system til at holde styr på sine egne film.. så man nemt kan lave opslag over hvilke film man har.. søge efter bestemt Genre... eller bestemt skuespiller..

F.eks. ska man se film med nogle venner.. De siger de vil se noget action..
så går man ind på sin profil og så ka man se alle film under action..

eller en af dine venner spørger om du ik har en god film. Så ka man vi vist listen og så kan personen kigge igennem om der er en film han skal låne..

Men joh det med Trailer, var faktisk en god ide.. Den ska jeg lige ha tilføjet til min liste over punkter..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 14:22 #7
det var da ingen årsag, men der skal jo også være plads til et billede over filmen, altså et "cover" så man er sikker på at det er filmen, og evt en national ration på filmen, altså hvad fx BT har givet filmen af stjerner (:
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 14:26 #8
Det med cover har jeg os tænkt på.. at ente ska man ku uploade et billede til filmen selv..
ellers henter den billedet fra IMDB..

og jeg regnede lidt med at holde mig til IMDBs rating.. og så ik tage en masse forskellige..
Men nøjes med brugerens egen "stemme" og så imdbs rating..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 14:29 #9
ja det ville være godt nok.
og evt et forum til sitet, hvor man kan spørge efter specifik film, eller have kontakt med de andre brugere. eller lav en lille boks ude i højre hjørne hvor der står fx. " ugens anbefaling"
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 14:33 #10
Jah det ku man godt gøre noget i..
Men igen.. ik meningen at brugerne skal kunne "se" hinanden der inde..
Men man ku godt lave noget med at den enkelte bruger ku lave en Top 5 over sine bedste film..

og joh.. evt kunne man lave en fælles nyhedsside, hvor brugere ku skrive hvis de havde set en god film, som de synes andre skulle ofre deres tid på at se..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 14:36 #11
lige præcis (;
Avatar billede zkill Nybegynder
18. september 2009 - 13:58 #12
nåå..