Avatar billede thlund Nybegynder
28. maj 2009 - 09:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kompilering til 64bit samt Jet4.0

Jeg har lavet en applikation til en kunde, men en af deres kunder - som har modtaget programmet - er vendt tilbage og siger at det ikke kan køre på Vista 64bit. Er der noget jeg skal gøre for at få det til at virke ?

Nu bruger jeg også database gennem jet 4.0 - er det nogen problemer med det på 64bit?

tak
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2009 - 00:37 #1
Jet findes ikke til 64 bit.

Hvis app compiles til 32 bit bør den kunne køre på Vista 64 bit.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2009 - 02:08 #2
For en .NET app skal du ind og sætte target platform til x86 i.s.f. default anycpu.
Avatar billede thlund Nybegynder
08. juni 2009 - 14:23 #3
ok tak
så hvis jeg bruger jet, så er jeg screwed på 64 bit ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 23:09 #4
Nej. Bare angiv naar du builder din app at target platform er x86.

Saa vil den ved koersel paa en 64 bit Windows bliver koert som en 32 bits app.

Og saa boer det virke (hvis Jet er installeret som 32 bit software).
Avatar billede thlund Nybegynder
23. juni 2009 - 13:27 #5
Tak Arne

Hvordan giver jeg points i dette nye format (kommer ikke SÅ tit)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 17:42 #6
Der skal smides et svar foerst.

Jeg tager det som en opfordring.