Avatar billede zoom Praktikant
25. maj 2009 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Joomla templates

Hej alle eksperter

Jeg har fået Joomla instaleret (efter en del besvær)
Nu ville jeg imidlertid gerne have et andet design end det
der ligger standard.
Jeg fandt noget jeg kunne li og downloadede først på min PC og senere via ftp til mit webhotel hvor jeg lagde det i mappen "templates" som jo ligger der fra Joomla pakken.

Mit spørgsmål går nu på hvor de filer fra mit nye design / template skal ligge for at det køre i joomla. Når jeg downloadede mit nye design ligger alle filerne jo i samme mappe
men index filen skal vel ikke ligge i templates mappen i Joomla skal den ikke ligge i roden ?

Er der andre ting jeg skal gøre for at få et nyt template til at køre i joomla ?

Kan jeg slette den template "milkyway" der ligger standard i Joomla?

//CT
Avatar billede Himbear Nybegynder
26. maj 2009 - 15:09 #1
Hej zoom,

I Joomla administrationen skal du gå ind under Udvidelser -> Skabeloner
Dér kan skifte mellem de forskellige designs.

Bagefter kan du vidst godt slette den anden skabelon, men der er vel ingen grund til det?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. maj 2009 - 21:14 #2
Du skal ikke udpakke filerne direkte i templates mappen, du skal lade dem ligge i den mappe "de kommer i", for eksempel ligger filerne til "milkyway" i milkyway mappen.

Du kan også installere templatet automatisk ved at gå til Udvidelser - Installer/Afinstaller, og vælge den downloadede zipfil med templatet i.

Når templatet er installeret/uploadet kan du via Udvidelser - Skabeloner vælge det nye design som standard.