Avatar billede expnet Seniormester
20. maj 2009 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tjek om et program køre og om det er aktiv

Hej Exp'er

Jeg sidder og prøver på at få mit program til først at køre min "Timer1" hvis jeg har åbenet eksempel notepad.exe og den skal kun Køre "Timer1" hvis det er aktivet / når jeg sidder i notepad

Jeg har prøvet at søge på nettet men synes kun jeg kan finde noget om at finde process og findwindow

Håber der en der kan give en hjælpen hånd. evt. med at finde noget brugbart information omkring mit spørgsmål
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2009 - 18:37 #1
Process.GetProcessesByName("Notepad") kan teste om Notepad koerer.

Process er i System.Diagnostics namespace.
Avatar billede expnet Seniormester
20. maj 2009 - 18:47 #2
Kan man ikke finde ud af om der focus på notepad.exe før "Timer1" bliver start?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2009 - 18:56 #3
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen egnet property paa Process. Maaske er man noedt til at bruge native kald til dette.
Avatar billede expnet Seniormester
13. september 2010 - 09:08 #4
lukker