Avatar billede hartvig65 Nybegynder
18. maj 2009 - 20:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP dv6000 (dv6128eu) - 3 bip og sort skærm

Ved tryk på start-knap på ovenstående laptop kommer 3 bip og skærmen forbliver sort.
Blæseren starter.
En gang i mellem starter harddisken (ses ved lyset for harddisk), men intet sker.
Flash (eller lyn!) knappen lyser konstant.

Hvad søren er der sket?
Avatar billede b-and Novice
18. maj 2009 - 20:30 #1
Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.

Lykkedes dette??
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
18. maj 2009 - 20:51 #2
Tak for det hurtige svar. Vil hente filen og forsøge ad.

Kan dog ikke lade være at tænke, at det kan være en hardware-fejl - f.eks. bundkort eller lignende. Skal dog sige, at jeg ikke er it-haj.
Avatar billede b-and Novice
18. maj 2009 - 20:56 #3
det kan det godt - men lad os starte med denne løsning... *S*
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
18. maj 2009 - 21:32 #4
ØV - det var desværre ikke løsningen på at få gang i min laptop.
Avatar billede b-and Novice
18. maj 2009 - 21:41 #5
Kom den i forbindelse med maskinen??
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
19. maj 2009 - 12:39 #6
Maskinen startede med 3 bip og sort skærm, som tidligere. CD drev startede også op, og jeg kunne se, at harddisken også startede. Men der skete intet - heller ikke ved efterfølgende forsøg på opstart.

Jeg har nu forhørt mig hos HP. De oplyser at det med meget stor sandsynlighed er et nyt bundkort som skal sættes i. Super irriterende, da maskinen netop er kommet udover den 2 årige garantiperiode.
Avatar billede b-and Novice
19. maj 2009 - 12:59 #7
Ja det er godt nok ærgerligt - men de har nok ret.

Så er det man skal afgøre om det kan betale sig ift. køb af en ny…  Men det skal jeg ikke blande mig i. *SS*

Pøjpøj med det hele.
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:20 #8
Jeg har absolut ingen erfaring vedrørende udskiftning af bundkort - dvs. hvor skal det købes og hvordan skal det skiftes. Tænker der nok er nogle som gør sig i noget sådan :-)

Nogle anbefalinger?

Og tak for den trods alt fine hjælp
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:24 #9
Og point til naturligvis :-)
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:26 #10
Æv - fik fejlagtigt tildelt point til mig selv. Hvordan får jeg nu sendt dem over til dig?
Avatar billede b-and Novice
19. maj 2009 - 14:51 #11
Jeg ville sende den til HP - så er den efterfølgende garanti også på plads…

Du skal ikke tænke på point til mig i denne forbindelse… *S*