Avatar billede Jibbers Nybegynder
17. maj 2009 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra tv til anlæg

Har netop købt Samsung fladskærms-tv men har problemer med at få lyden til at gå over mit anlæg. Jeg bruger de almindelige av-ledninger (rød og hvid).
Det underlige er at hvis jeg tilkobler via scartstik hvori jeg kan indsætte den røde og hvide ledning, så virker det som det skal. Hvis jeg derimod indsætter den røde og hvide ledning direkte i fjernsynet så sker der ikke noget.!???
Kan det have noget at gøre med at der både på anlæget og fjernsynet er input hvor der skal være input på det ene og output på det andet.!?
Via scartstikket kan jeg vælge mellem out- og input.!?
I så fald.. hvad kan jeg gøre for at løse problemet.. vil helst køre lyden over anlægget uden brug af scartstik.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Beach Mester
17. maj 2009 - 15:40 #1
Lidt efter hvilken model du har, skal du ind i menu, sound, internal Mute "ON"
Så sendes lyden ud gennem phonoudgangen på bagsiden af dit TV

//B
Avatar billede Jibbers Nybegynder
23. maj 2009 - 11:54 #2
Har ikke fået svar på mit spg.. så afslutter dette spg.
Avatar billede Beach Mester
26. maj 2009 - 01:38 #3
Øhh forsøgte at hjælpe, men det kræver jo at man får lidt response på de forslag man kommer med...

Dårlig stil at ligge ud med:-(

//B
Avatar billede Jibbers Nybegynder
26. maj 2009 - 22:56 #4
Hmm.. fair nok.. Men jeg syntes ikke rigtig at du svarede på mit spørgsmål. Som jeg skrev er problemet at der er input på mit fjernsyn og input på mit anlæg.. og jeg har brug for output på fjernsynet for at det virker.
Til orientering er det et Samsung LED.

Jeg har i mellemtiden fundet frem til at løsningen kan være at bruge et lyslederkabel.
Men hvis du har en anden løsning er jeg meget åben for forslag.
Avatar billede thomasfricke Juniormester
26. maj 2009 - 23:07 #5
Lyskabel sender jo noget bedre signal, end det gamle analog signal. Så foreslår du bruger det digitale. Samtidig hvis du ser digital tv, kan det jo være der kan komme sourround sound.

Ps. vil give beach ret, i at det er en dårlig stil...
Avatar billede Beach Mester
27. maj 2009 - 01:42 #6
På min Samsung (ka ikke lige huske model No her i sommerhuset) skal jeg som sagt bare "mute" lyden (slå højtalerne fra på TV) i menuen på panelet, så virker de 2 phonoindgange som udgang og lyden kan sendes til en amp (forstærker).

Men som thomasfricke skriver, så skal du da helt klart bruge den digitale optiske udgang hvis du har mulighed for det. Det giver en klart bedre lyd da signalet jo bæres digitalt hele vejen til din amp.

Forøvrigt er du da allerede ved at anlægge den gode stil, at vende tilbage selv når du har lukket dit ?. Thumb up:-)

//B