Avatar billede aitnemed Novice
07. maj 2009 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Anbafalinger til et godt Wireless Intrusion Detection System (WIDS) program

Hej folkens

Jeg har ledt på nettet efter nogle (helst gratis) programmer, som kan overvåge mit trådløse netværk (WLAN) og give en advarsel (lyd/mail/popup osv.), hvis der logger en ukendt IP- og/eller MAC-adresse på.

Jeg har prøvet at installere et program, som hed AirSnare, men det kom med følgende fejlmelding:
------------------------------------------------------------------Fejl------------------------------------------------------------------
Run-time error ‘-2147220992 (80040200)': "Failed to load winpcap packet.dll. Please (re)install the winpcap packet capture libraries."
------------------------------------------------------------------Fejl------------------------------------------------------------------

Jeg havde ellers installeret winpcap og ethereal (som påkrævet), men har en mistanke om, at det skyldes, at jeg kører med Vista 64-bit.

Så: Er der nogen her, som kan anbefale et program med den beskrevne funktionalitet, der kan fungere i et Vista 64-bit miljø?

Ps. Var noget i tvivl om, hvorvidt dette emne skulle ligger under sikkerhed eller under netværk|WAN/LAN
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2009 - 22:24 #1
Det er en lidt svær diciplin du er ude i og AirSnar kan ikke stå alene.

Problemet er at de fleste at disse programmer er udviklet til linux og oftest kun proteret til 32 bit windows og ikke testet under 64 bit windows.

Mit råd er at finde de programmer du vil anvende (se herunder), prøve at installerer dem og hvis de ikke virker, så kommunikerer med dem der har lavet dem (de fleste udspringer af open source projecter)

Kig på programmer som

Snort, Airsnort, arpwatch, kismet net, stumbler, tcpdump. for at nævne nogle få.

Når dine programmer virker så skal der opsamles statistik og du skal have snort til at køre
Avatar billede aitnemed Novice
12. maj 2009 - 09:31 #2
Tak for reaktionen.

Jeg havde allerede søgt på de forskellige nævnte programmer, men enten er de udfaset eller også virker de ikke til vista 64-bit (derfor min henvendelse i dette forum - som en sidste udvej).

Hvis vi så ser bort fra, at de helst skulle være gratis, er der så nogen, som har forslag/kendskab til andre løsninger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2009 - 09:51 #3
Problemet er de 64 bit.

Jeg ville gøre følgende.

Kontakte de projekter der driver ovennævnte applikationer og høre dem om 64 bits support samt hvornår den er klar. Alle disse open source projekter er jo drevet af lysten, og det at en person sidder med et praktisk problem kan sagtens sætte gang i lysten til at gøre noget klar.

Min oplevelse af disse projekter er at folk er fantastisk hjælpsomme, så du kunne sagtens komme igennem med at få porteret de nødvendige applikationer til 64 bit
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2009 - 13:05 #4
Avatar billede aitnemed Novice
09. juni 2009 - 10:39 #5
Tak for linket. Jeg skal vidst lige have kigget lidt nærmere på det. Selv hvis det ikke er aktuelt, så kommer jeg nok ikke meget længere, så smid et svar, så jeg kan give dig point. :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juni 2009 - 10:58 #6
ok