Avatar billede Traumeren Nybegynder
06. maj 2009 - 13:59 Der er 1 løsning

Flet pdf-fil med Word

Hej alle sammen

Jeg har gennem de sidste mange år fulgt med herinde og fundet fantastiske svar på
alle mine problemer, men denne gang kan jeg ikke finde nogen med lignende problemer.

Dette er mit første spørgsmål, så bær over med mig, hvis det ikke er 100 pct. i orden.

Jeg har et Excel-dokument, hvori jeg modtager oplysninger såsom navn, adresse,
jobtitel mv. til at oprette kontrakter til medarbejdere.

Disse oplysninger flettes herefter til en skabelon i Word, hvori selve kontrakten
genereres.

I Excelarket kan lederne vælge, om der skal medsendes pensionsoplysninger,
sikkerhedsregler og lignende. Disse dokumenter ligger seperat og opdateres løbende.

Jeg vil gerne flette disse dokumenter sammen med Word-dokumentet, så de udskrives
samlet, så jeg ikke skal sortere alle bilag og kontrakter efterfølgende.

Jeg kan sagtens flette to af disse særskilte dokumenter, som allerede ligger i
Word-dokumenter, men jeg har desuden to dokumenter, som ligger i pdf-format. Jeg kan
ikke flette disse med hverken Includetext eller Includepicture.

Jeg har overvejet at udlæse teksten fra de to pdf-filer til to Word-dokumenter, men
jeg vil miste opsætning, formattering mv. på denne måde.

Er der nogen, der ved, hvorledes jeg kan flette disse pdf-filer til Word, så de
flettes med præcist samme udseende?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2009 - 22:29 #1
PDF dokumenter kan elektronisk scannes ind som word dokumenter. et program som omnipage pro (version større end 11) kan dette. Kræver kun at dokumentet tillader at du printer det.

Nogle gange kan man lave simpel cut and past. *Gør du det smart, så følger det meste af formatering med og skal det indflettes i et andet dokument, så behøve du faktisk ikke formateringen fra det dokument hvor teksten kommer fra (i dit tilfælde er det vel PDF dokumentet)