05. maj 2009 - 12:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Usynlig tekst

Jeg laver hjemmesider på discount måden.
Jeg bruger Word og gemmer som HTML.
Jeg ved godt at Frontpage ol. er bedre, men så skal jeg ud og bruge flere penge.

En af de sider jeg har udfordringer med er 'Gavekort' oversigten.
Der er forretnings medlemmer listet.
Der virker godt og Google finder siden hvis man søger på disse forretninger.
De har fået tilbudt at hvis de betaler lidt mere, så får de deres logo på med et link til deres egen hjemmeside.
Der virker også fint, men så kan Google ikke finde siden længere.

Hvordan skriver man disse firmanavne på, så de kan ses imens man redigerer den, men ikke når den bliver lagt op på hjemmeside?
Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. maj 2009 - 12:28 #1
Du har en side, som google ikke gider vise i deres søgeresultater efter du har begyndt at tilbyde denne service?

Faktisk kan du aldrig (som de også skriver på deres side) være helt sikker på de har taget din side med. Det er ikke et krav.

Du kan også være flyttet ned i oversigten.

Man kan aldrig 100 % sige hvorfor fordi de holder formlerne hemmelige, men man kan skyde sig nogenlunde ind på det.

Hvad er linket til din side?
05. maj 2009 - 13:16 #2
Hej Lakridserne

Nogle af forretningerne har sagt ja til at få deres logo på sammen med et link, disse forretningsnavne står ikke længere med tekst. og kan derfor ikke findes af Google.
De andre forretninger som ikke tager imod tilbudet, står stadig med tekst, og disse findes stadig af Google.

Jeg har en fornemmelse af at hvis dem med logo også har navnet stående med tekst, så kan de også findes af Google.
Så ser det blot forkert ud, med mindre denne tekst er usynlig.

www.radioringkobing.dk  Gavekort
Avatar billede hellstern Nybegynder
11. maj 2009 - 17:12 #3
Hej,
Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så har du enten kun tekst stående eller også har du et logo for det pågældende firma?

Det du gerne vil er at have både tekst og logo, men teksten skal være usynlig, pga. design.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det ikke en god løsning.
Problemet er nemlig at Google ikke kan "lide" usynlig/skjult tekst. Årsagen til det er at Google ikke er interesseret i at du skriver en masse skjulte "Keywords" på din side.

Hvis du kun har et logo for firmaet kan Google ikke finde det, da det jo er et billede og Google kan som udgangspunkt ikke læse indholdet af et billede.

Du kan evt. bruge den HTML billede tag der hedder "ALT" til at give en beskrivelse af logoet. Jeg mener dog ikke at du kan indsætte ALT tag'en i Word.

Jeg ved godt at du skriver at du bruger Word og det vil koste penge at bruge et andet program til at oprette dine web sider i. Det er dog ikke helt korrekt, FrontPage koster penge, men der findes mange andre "gratis" programmer der kan bruges til dette. Word er absolut ikke det bedste til dette formål.

Hilsen
Tue Hellstern
03. januar 2010 - 16:34 #4
Det er vist på tide at lukke dette spørgsmål.
Læg venligst et svar.
Avatar billede hellstern Nybegynder
04. januar 2010 - 23:29 #5
Svar fra Tue