Avatar billede radiohead Nybegynder
04. maj 2009 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MasterPage og HTML i <head>

EKS:

<head><title>
    Title blah blah
</title><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /><link href="styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" /></head>

Hvordan slipper jeg af med det slam på en nem måde? Det er ikke til at holde ud at se på.
Avatar billede radiohead Nybegynder
04. maj 2009 - 19:26 #1
Jeg har opdaget den her, men jeg kan ikke få det implementeret ordentlig.
http://blogs.x2line.com/al/archive/2007/01/10/2773.aspx

Desuden er VB at foretrække :)
Avatar billede aners Nybegynder
04. maj 2009 - 19:29 #2
Øhh, hvad er det egentlig du spørger om?

Så vidt jeg ved, er der kun een måde at slippe for slamkode på, skriv ordentlig kode.
Avatar billede radiohead Nybegynder
04. maj 2009 - 19:32 #3
arh come on... Det er .net der renderer head-tagget...
Avatar billede radiohead Nybegynder
04. maj 2009 - 19:34 #4
Hvis det var så nemt at lave et linjeskift, havde jeg ikke oprettet et spørgsmål. Get back in the game.
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. maj 2009 - 08:41 #5
Jeg ser ingenting galt?

du har et title tag, et meta tag og et link tag inde i din head. Det er vel ikke slam! De høre til i head, og ingen andre steder.
Avatar billede radiohead Nybegynder
05. maj 2009 - 12:18 #6
Jeg skærer det lige lidt mere ud.

aaberg - Problemet er at <head> bliver rendered med et <title> lige efter sig(på samme linie).
Derpå smides et linjeskift ind og resten af head-indholdet bliver rendered på én linie.
Dvs at </title>, alle <meta> og <link> tags bliver smidt på én og samme linje - ud i en lang køre.
Det betyder jo som sådan ikke noget for browseren. Den læser det jo uanset hvordan det står.. Men i forbindelse med bl.a. SEO og ordentlig kode-struktur er det mindre belejligt.
Jeg en sucker for at det ser ordentlig ud, og vil gerne optimere koden bedst muligt til alle search robots.
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. maj 2009 - 14:12 #7
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det. Men jeg ved med sikkerhed at search robots er ligeglade med om der er linjeskift eller ej. Så længe din kode overholder xhtml standarten, er det ligemeget hvor mange linjeskift man har.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge så meget energi på dette. Hvis det er meget vigtigt for dig, så bør du nok vælge et andet programmeringssprog.
Avatar billede radiohead Nybegynder
05. maj 2009 - 15:56 #8
Jeg fik det ordnet i VB ved at bruge controlAdapter

Tak ellers.