Avatar billede berita Nybegynder
23. april 2009 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link til pdf fil som åbnes i ny side

Jeg har en menu på en hjemmeside,hvorfra der skal åbnes en pdf fil. Det er fint nok, men nå jeg har åbnet filen og skal lukke ned igen vil jeg gerne have, der er to muligheder for at lukke den ned, så jeg bliver på hjemmesiden. Som det er nu kan jeg bruge tilbage piletasten for at blive på siden og hvis jeg klikker i krydset i øverste højre hjørne så kommer jeg helt ud af hjemmesiden.

Findes et script som jeg kan indsætte så pdf filen åbner i helt nyt vinue og at jeg kan blive på siden lige meget, hvordan jeg lukker ned?

Jeg bruger dreamweaver/tabeller/css www.promacon.dk
På forhånd tak

Berit
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 10:51 #1
#0 Dit link skal have en target i sig, som siger at den skal åbne et nyt vinude...det gøres sådan her:

<a href="fil.pdf" target="_blank">Dette er en PDF fil</a>
Avatar billede berita Nybegynder
23. april 2009 - 14:39 #2
Tak for svaret, men jeg kommer ikke tilbage til hjemmesiden når jeg klikker på krydset i øverste hjørne? Og det var det jeg gerne ville kunne?
Mvh
Berit
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 15:06 #3
#2 Hvis du har det link, så burde den åbne pdf dokumentet op i et nyt vindue, og derfår når du lukker dette, burde det gamle vindue med hjemmesiden stadig være der?
Avatar billede berita Nybegynder
23. april 2009 - 15:33 #4
Nu fik jeg det til at virke! Tusind tusind tak for hjælpen

Mvh
Berit