Avatar billede pasha Nybegynder
23. april 2009 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Findes der en mulighed for at åbne et beskyttet worddokument når man ikke kender koden

Hej,

Findes der en let tilgængelig løsning til at knække koden på et worddokument, hvor man har glemt koden.

//P
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2009 - 16:34 #1
Jeg tror, at det hænger nogenlunde således sammen:

1. Kode til at åbne dokumentet kan kun findes ved den såkaldte "Brute Force"-metode. Dvs. forsøge sig frem. Det er der mange programmer, der kan. Men jo længere og jo flere mulige tegn, jo længere tid. Så vidt jeg husker stiger det dramatisk over en længder på 4 tegn i pw'et.

2. For dokumenter, der kun pw-beskyttes mod ændringer, er der nærmest tale om et signal til læserne. Denne beskyttelse kan fjernes på et splitsekund.

Begge type programmer kan der Googles efter.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 17:36 #2
Hvis du googler "word password recovery" får du en liste over muligheder. Prøv dig frem, en del er gratis.