Avatar billede sorenfl Nybegynder
21. april 2009 - 11:40 Der er 1 kommentar

Betalingsdel på site

Hej

Jeg er for tiden i gang med at udvikle et site med en ven, hvor vi skal sælge serviceydelser. Betalingsdelen af sitet skal køres med VISA/Dankort eller udenlandske kort, og vi kan selv sætte selve sitet op - det er egentlig bare betalingen, der skal ordnes eksternt.

Nogen der ved, om man billigt kan få sat noget sådant op i Indien - fx via Elance.com - eller kender en dansk programmør, der har en knap så dyr skabelon liggende?

Og hvem skal betalingerne egentlig køres igennem herhjemme - jeg mener: findes der billigere alternativer end PBS?

Hilsen
S.
Avatar billede loukas Mester
22. april 2009 - 07:17 #1
Hvis i skal have dankort er der kun PBS da det er dem som ejer dankortet eller i hvert fald har "eneret" på det.

I skal have en betalingsgateway som står for trafikken med kortdata mellem jeres site og PBS.
Der findes en del forskellige, men jeg kan anbefale www.e-pay.dk
Jeg har prøvet andre billigere, hvor det tog flere dage at få svar på en e-mail.(det er rigtig skidt hvis man kan se en masse kunder gå forgæves)

E-Pay har en "kom igang guide" her: http://e-pay.dk/betalingssystem/kom-i-gang-guide-epay.asp
De har vist også nogle "skabeloner" og det er en forholdsvis lille opgave for en programmør at sætte det op.

Det er rimeligt enkelt hvis i har en smule kendskab til PHP, ASP eller .net

Der findes mange udenlandske, f.eks.: authorize.net, worldpay.com, chasepaymentech.com