Avatar billede Himbear Nybegynder
21. april 2009 - 02:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Æøå fra mailformular

Jeg har fået et problem på hjemmesiden www.miljoren.dk med at når kunden modtager mails fra formularen på kontakt-siden, så er alle de danske tegn erstattet. Jeg har prøvet mange forskellige ting og har fundet ud af at det kun sker når det bliver sendt til kundens mailadresse. Hvis jeg skriver min mailadresse egen i php-koden, så modtager jeg den uden problemer.

Kan det skyldes kundens mailprogram? Kundens mailserver eller andet?

Jeg håber at det er i orden at jeg henviser til hjemmesiden, så i kan se koden derpå.

Tak!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 07:09 #1
Hej

Oven på <TITLE>Miljø Ren - Rengøring</TITLE>
skal du tilføje:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Så er dit problem løst

Good luck!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 07:10 #2
Glemte lige at sige denne ændring skal ske på siden

kontakt.htm
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. april 2009 - 17:11 #3
Det er ellers en af de ting jeg har prøvet, som ikke gav resultat. Men jeg kan godt prøve igen.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. april 2009 - 07:07 #4
Når jeg kikke din kode har du nederest i head' en detter her :
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />

Fjerne det, din side skal jo bare have samme top/head som de andre sider ;)

Din head nu :
-->
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
</head>

Good luck
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. april 2009 - 07:31 #5
Her så kan du tage headen fra denne her:

http://fusion-it.eu/form.html
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. april 2009 - 18:54 #6
Hov, jeg havde ikke se dine svar. Sikke noget rod jeg har lavet ...

Jeg prøver, og tak for den fine hjælp!
Avatar billede Himbear Nybegynder
29. april 2009 - 05:12 #7
Det hjalp desværre heller ikke. Kan det ikke være på grund af kundens mail eller mailprogram?

Det er lidt frustrerende ...
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. juni 2009 - 02:10 #8
Der skulle ændres noget i php-koden for at løse det.