Avatar billede badal Nybegynder
18. april 2009 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udviklingsmiljø til .NET

Hej

Jeg skal have sat udviklingsmiljø +netværk op i et firma med ca. 10 udviklere. Der udvikles i .net og subversion.

jeg havde tænkt på en enkelt maskine hvor jeg oprettede udvikling + beta miljø med virtuelle maskiner.

Er der nogen der kan komme med forslag omkring hvordan sådan et udviklingsmiljø kunne se ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2009 - 23:38 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger efter.

VS + SVN client på de 10 udvikleres maskiner.

En central server med SVN server og evt. noget continuous build.

Et eller flere test environments.
Avatar billede badal Nybegynder
19. april 2009 - 00:13 #2
Hej Arne

Jeg har fået til opgave at klaregøre et udviklingsmiljø. Dvs. på nuværende tidspunkt findes der ikke rigtig noget udviklingsmiljø. Nærmest kaos (det er udviklere i udlandet :) )

Jeg forstiller mig at jeg skal købe:
- et enkelt server computer, hvor der installeres win 2003 og 2 virtuelle server til hhv. UDV og STG miljø.
- Der købes en backup maskine der kan tage backup af ovenstående
- SVN server installeres på serveren + MSSQL
- På Client computerne installerede VS og Subversion

Har jeg fået det hele med eller har overset et eller andet?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2009 - 01:49 #3
Hvad skal køre på de 2 virtuelle servere? IIS & ASP.NET? Nogle Windows Services?

Muligvis kunne du også bruge noget til at builde med og køre unit tests centralt.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 21:44 #4
all set ?