Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 13:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site for mobildiskotek

Halløj folkens.

Jeg har haft dette site oppe og køre i længere tid.
Men vil lige høre om Jeres mening omkring designmæssigt/kodning, om der var nogle ting som burde/kan opdateres/forbedres.

http://www.party-storm.dk

Mange tak og fortsat god Påske.

Mvh. Lasse Jensen
12. april 2009 - 14:30 #1
sjælland -> Sjælland

http://www.party-storm.dk/udlejning.php
Soft skrift på mørkebrun baggrund ?
Times skrifttype ?
Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 15:20 #2
Problemer med at læse det eller hvordan?

Det er trods alt hvid tekst på en mørk baggrund, så kontrasten er der.

Times skrifttype? Synes du at der skal benyttes det?
Umiddelbart ikke specielt god på skærm, men mere til print.
P.t. bruges Verdana, som jeg mener er læsevenlig på skærm.

Generelt er jeg bare ikke helt sikker på dit indlæg her.
Om du sætter spørgsmålstegn ved om hvorfor jeg har det eller om hvorfor at jeg ikke har det?

Hvilken browser ser du sitet i? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2009 - 15:45 #3
Teksten nedenfor står som sort på mørkebrun baggrund: "2 stk. Omnitronic 500W toppe      300 kr.

Lille og kraftig 3 vejs højtaler bestående af 2 x 12", horn og piezo.
8 Ohm, og tilslutning via et af de 2 speakon bagpå. Vægt på 22kg.
500W RMS og 1000W peak. " ... samt de efterfølgende ting.
12. april 2009 - 16:16 #4
... netop som <erikjacobsen> påpejer...
Omtalte tekst er SORT på MØRKEBRUN baggrund. Og som det eneste i Times skrifttype...
Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 17:04 #5
What! Jeps så er jeg med. Kunne heller ikke forstå det.
Damn! Det skal lige rettes, det er en fejl der er i FF kun, så derfor jeg ikke opdagede det i første omgang, da jeg normalt sidder i IE. (Checker altid efter i FF og Opera, men udlejningssiden er helt ny, så er ikke kommet så langt)

Stylesheet'et driller vidst et sted. Det må jeg straks kigge på!
Men ja, som sagt så burde det være Verdana i hvid. Det andet ville være hul i hovedet :)
12. april 2009 - 17:54 #6
Pssst: Jeg ser det med Vista / IE8 ...

Ellers nydeligt *S* ...
Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 19:05 #7
Nå. Det var underligt, det sidder jeg også med. Uden fejlen. Anyways, når den bliver løst i FF, vil den højst sandsynligt også blive løst hos dig.
12. april 2009 - 21:08 #8
Så er 'LYD' delen fixet i http://www.party-storm.dk/udlejning.php - men hvad med resten ->
SORT på MØRKEBRUN baggrund. Og som det eneste i Times skrifttype...

*2 bunde + 2 toppe 600 kr.

2 x 500W Omnitronic toppe indeholdende 2 x 12", piezo og horn.
2 x Vipe bunde, 1 x 18" 500W.

*2 bunde + 4 toppe 800 kr.

4 x 500W Omnitronic toppe indeholdende 2 x 12", piezo og horn.
2 x Vipe bunde, 1 x 18" 500W.

* 1 stk. Cerwin Vega 1500W effektforstærker 250 kr.

God og solid forstærker som vi benytter os af til toppe som
regel. Kan self. også bruges til bunde. 8 ohm = 2 x 420W,
4 ohm = 2 x 780W. Ikke beregnet til 2 ohms belastninger.
Brokoblet: 1550W i 8 ohm. En vægt på 17,2 kg.

Se billede her

* 1 stk. Chevin Research 3000W effektforstærker 350 kr.

Kraftfuld forstærker egnet til toppe og især bundkasser.
8 ohm = 2 x 500W, 4 ohm = 2 x 900W og 2 ohm = 2 x 1600W.
En vægt på 12,4kg.

Se billede her

* 1 stk. Behringer DCX2496 digitalt delefilter/equalizer 200 kr.

Seriøst digitalt delefilter, som ikke bare er et delefilter,
men et PA management system til større anlæg. Kan også bruges
på små anlæg naturligvis. Mange muligheder med dette!

Se billede her

* Forstærker rack til bund/top system 600 kr.

Forstærker rack i flight indeholdende Cerwin Vega 1500W
effektforstærker, Chevin Research 3000W effektforstærker,
og et Behringer DCX2496 digitalt delefilter.

Se billede her

1 stk. Martin Magic Moon 150 kr.

Martin Magic Moon er en flot center effekt som smider forskellig-farvede
lysstråler ud i lokalet, mens den samtidig roterer dem i takt til musikken.
Virkelig stort lysudbytte!

Se effekten her

3 stk. Martin Magic Moon 350 kr
Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 22:20 #9
Jo jo det kommer, jeg er bare ikke nået længere endnu.
Det drillede lidt da jeg måtte lave en del om i CSS'en. Men det skulle være løst nu. Så nu vil jeg lige rette resten til :)
Avatar billede webweaver Praktikant
12. april 2009 - 23:50 #10
Så skulle det være fikset helt. Ser det fint ud hos Jer nu? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2009 - 23:58 #11
Den del ser ok ud hos mig (FF3).

Men du viser fx http://www.party-storm.dk/billeder/galleri/06-04-07/CRIM0077.JPG i en mindre udgave, men lader browseren reducere størrelsen. Det kan browserer ikke gøre særlig pænt, og det tager tid og båndbredde. Og virker uprofessionelt (Frontpageagtigt...)
12. april 2009 - 23:58 #12
Tør næsten ikke sige/skrive det *S* ->
[Lyd], [Lys], [Diverse] bør måske være samme skrifttype som resten ? De er vist Times lige nu ?

sjælland -> Sjælland
13. april 2009 - 00:00 #13
PS: Har du tilladelse til at offentliggøre de billeder fra http://www.party-storm.dk/galleri.php ?
Avatar billede webweaver Praktikant
13. april 2009 - 09:34 #14
erikjacobsen;

Det kan der være noget om. Browseren skalerer selv billedet ned afhængig af din opløsning. Jeg ønsker dem slet ikke skaleret. Men nogle af dem er i en størrelse, at det er uundgåeligt. Jeg smider dem lige en gang i Photoshop og laver dem alle i samme størrelse, og i visning på en anden måde tror jeg :)

karise_larry,

Det kunne godt være måske. P.t. er det lavet som billeder, hvilket jeg kunne forestille mig at jeg ændrer til strictly CSS her senere. Der er ingen grund til at have dem som billeder, hvis font'en skal ændres. P.t. er det ikke en normal font, men en fra Photoshop. Det er ikke Times New Roman, men den er nok i familie, da det kun godt se ud som om den har fødder. På den anden side set, så er det måske også meget godt at have en font som ikke er ens med resten af content. Så den skiller sig lidt ud som en headline. Men jeg prøver mig frem.

Angående galleriet, så jeps det er der tilladelse til.
Det er en del af kontrakten som underskrives med vores kunder.
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
13. april 2009 - 12:48 #15
#1 - jeg syntes du skal benytte en popup funktion til billederne.
    og selvfølgelig oplyse - det med (åbnes i pop-up vidue)
    alternativt med noget javascript og lig dem i en div du
    hiver frem ved mouseover.

#2 - og så er det bare min egen holdning her, men jeg syntes
    der er for langt at scrolle når man skal igennem indholdet.
    jeg ville nok samle teksten lidt.

    Ellers nydelig lille hjemmeside :-)
Avatar billede webweaver Praktikant
13. april 2009 - 13:21 #17
#1 -  Det er også lidt planen i og med at jeg skal rette størrelserne til alligevel på billedet, at de så ender i evt. en popup eller noget. Det er dog altid noget man skal passe på med. Ikke for meget JavaScript og popups på hjemmeside. Men i visse tilfælde er det altså den bedste løsning.

#2 -  Jeg kan godt forstå at du synes der kan være for meget scroll. Under udlejning ihvertfald. Jeg har funderet et par gange over om man bør oprette en undermenu med "Lyd, Lys og Diverse" fx, så det bliver delt mere op. Det er nok det at det ender op i. Det vil formindske scroll væsentligt :)

Angående valideringen, så mener jeg at det var et problem at få til at validere pågrund af JavaScripten dengang jeg lavede det. Men jeg kigger lige på det en gang til, for at se om det ikke skulle være til at løse :) Det hele skal jo med. Ret skal være ret :)

Udover det opdagede jeg lige en bug i menuen, når man klikker sig ind på et galleri. Så det er også noteret, at den lige skal opdateres til den nye udgave. Det ville I skarpsindige hjerner nok også have opdaget før eller siden. hehe
Avatar billede webweaver Praktikant
13. april 2009 - 20:06 #18
Så fik jeg ihvertfald som en start rettet menuen til under galleri, og delt udlejnings sektionen op i underpunkter :)
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
14. april 2009 - 10:36 #19
det ser godt ud - lige en sidste ting - prøv med 80 i width på thumbs i galleri - så kan du klemme et extra ind.

gør evt den vertikale afstend mellem dem lidt kortere :-)

igen - kun min helt egen holdning.

:-)
Avatar billede webweaver Praktikant
14. april 2009 - 17:52 #20
Jeg kigger på det. Prøver mig lidt frem og ser hvad der bliver bedst. :) Udover det regner jeg med der kommer inde under diverse billeder, en form for funktion med frem og tilbage, igen for at mindske scroll.
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
14. april 2009 - 19:46 #21
ahh ja - super :-)
Avatar billede webweaver Praktikant
22. april 2009 - 14:02 #22
Lukket.