Avatar billede Jean_Luc Nybegynder
05. april 2009 - 22:17 Der er 2 kommentarer

Pixeleret flimmer af grønne prikker på primær 26" skærm!

Hej folkens!

Jeg har et problem med min nye pc skærm jeg netop har erhvervet mig og som jeg ikke selv kan gennemskue! Selv om jeg vil mene at besidde en rimelig teknisk forståelse.

Mit setup består af:
- 1x Fujitsu Siemens Amilo LSL 3260W 26"
- 1x Samsung SyncMaster 931C 19"
- Grafikkort: Asus ATI Radeon EAH 4850 1 GB med 2x DVI udgange

Problemet:

Så snart jeg sætter opløsningen op på min 26" skærm til: 1920x1200 med højeste mulige valg af Opdateringshastighed som er: 60 Hertz opstår der en slags pixeleret flimmer af grønne prikker som yderligere forværres hvis jeg 'trækker' et åbnet vindue rundt på skærmen. Jeg har så prøvet at sætte min 26" skærm ned til 59 Hertz i opdateringshastighed men forværres problemet kun af selvfølgelig.

Når jeg kigger i den meget sparsomme manual der fulgte med til denne skærm står der blot at jeg skal benytte mig af 'Auto adjust' funktionen i skærmens menu. Men denne funktion findes simpelthen ikke i skærm menuen! Jeg har dog prøvet at benytte mig af 'Recall' funktionen som fabriksnulstiller skærmen uden held. Ligeledes bør det nævnes at jeg også har hentet og installeret de seneste driver til både mit grafikkort og skærmen hvilket heller ikke gav noget resultat.

I manualen er der også oplyst en tabel hvori det fremgår hvad skærmen fra fabrikken er angivet til at skulle køre med og nederst i tabellen er angivet:

Resolution: 1920x1200 Refresh rate: 60 Hz Horizontal frequency: 70 kHz

Skærmen er altså angivet til at kunne køre denne oplysning jeg har valgt med en refresh rate på de 60 Hz. Som for øvrigt også er den maximale Hz valgmulighed i Vista. Så jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der går galt siden at der opstår den flimrende pixelering af grønne prikker!

Ovenstående køre på En Vista Ultimate 64 Bit version og begge skærme er tilsluttet med DVI kabel hvoraf min 26" selvfølgelig er tilsluttet som 'primær'. Min 19" skærm er placeret lige ved siden af den store og i Vista sat op til 'Udvid skrivebordet over denne skærm'. Skærmende køre med følgende opløsning:

- 26" skærmen 1920x1200 32 Bit. Opdateringshastighed står til den max mulige: 60 Hertz
- 19" skærmen 1280x1024 32 Bit. Opdateringshastighed står til den ene af de i alt 2 muligheder: 60 Hertz

Højeste opløsning jeg kan presse min 26" skærm op på UDEN at der opstår det nævnte problem er: 1440x900 med refresh rate: 60 Hz. Og er jo ingen hemmelighed at det på ingen måder er optimalt!

Til sidst vil jeg også nævne at min 19" IKKE har nogle problemer med ovenstående fejl. Der er billedet helt klart og præcist.
Håber nogle derude kan hjælpe mig?!

VH
Jimmy
Avatar billede Jean_Luc Nybegynder
06. april 2009 - 00:00 #1
Hej igen

Til info har jeg prøvet følgende:

- Frakoblet min 19" totalt
- Udskiftet skærmkabel til den store skræm fra et DVI til HDMI kabel
- Bootet op i Vista hvor kun den store skærm var tilsluttet
- Sat opløsningen op til 192x1200 refresh rate: 60 Hz

Resultatet var desværre grøn, rød og blå flimmer flere steder på billedet stadig :(

HELP!

//Jean Luc
Avatar billede fetasheiken Nybegynder
17. september 2010 - 20:16 #2
Hej jean luc..
Har du fundet løsning på problemet, jeg har nemlig nøjagtigt det samme og kan ikke regne det ud!!

Fetasheiken.