Avatar billede broe05101984 Nybegynder
31. marts 2009 - 02:42 Der er 1 kommentar

Multiple Javascripts

Hello Out There!
Jeg skal bruge en javascript funktion der kan køre mere end et script (uden de kører sammen). Har fundet dette, men kan simpelthen ikke få det til at virke.

EXAMPLE #1:
SCRIPT 1: <body onload="dothis()">
SCRIPT 2: <body onload="dothat()">
RESOLUTION: <body onload="dothis();dothat()">

Jeg vil gerne have integreret denne funktion, begge scripts tilhører samme funktion [lad os kalde den Funktion 1]:

<script src="js/jquery-1.3.2.min.js" type="text/javascript"></script>

<script src="js/slide.js" type="text/javascript"></script>

Næste funktion [Funktion 2]:

<script type="text/javascript" src="/js/mootools.js"></script>

<script type="text/javascript" src="/js/moodalbox.js"></script>

Håber i kan hjælpe!
Broe
Avatar billede Slater Ekspert
31. marts 2009 - 07:16 #1
Du skal slet ikke bruge body="onload" til noget når du bruger jQuery og Mootools. De er begge unobtrusive, hvilket vil sige de er beregnet til at alle event handlers osv. sættes i Javascript-filen, så der ikke står noget Javascript i selve HTML-dokumentet.

Desuden er det et forbandet overkill at bruge begge de frameworks samtidig. De fylder begge ret meget, kræver en del af Javascript-parseren, og er på ingen måde designet til at bruges samtidig.