Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. marts 2009 - 11:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af nyt firmasite og blog

Hejsa
Er snart færdig som multimediedesigner samt jeg er lige blevet færdig med et kursus som boligstylist og har planer om at starte op som selvstændig boligstylist efter endt uddannelse.
Jeg har som afsluttende eksamensprojekt på multimediedesign uddannelsen valgt at udvikle mit eget firmasie, og kunne i den forbindelse godt tænke mig noget feedback på selve siden og den dertil hørende blog.
Virker det seriøst og proffesionelt nok?
Hvad synes I jeg signalerer?
Mener I jeg når min målgruppe, som er private kunder i Københavnsområdet?
Er der nogen ting jeg kunne gøre anderledes/bedre?
Husk jeg leder efter konstruktiv feedback!
Siden er at finde her:

http://soederberg-indretning.dk

På forhånd tak,Lone :)
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2009 - 12:15 #1
For det første: du har nogle tekniske problemer med kompatibilitet. Linjeafstanden er helt anderledes på Firefox/Opera end IE, og på Firefox sidder den første overskrift helt oppe i toppen, uden luft fra menulinjen. Det er ikke køn.
- Ligeledes dukker din kontaktform slet ikke op i Firefox - en temmelig vigtig ting.

Mht. smagssagerne, så har jeg absolut ingen forstand på boligindretning, og jeg ligger ikke i målgruppen, så jeg kan kun sige hvad jeg mener. Du har sikkert bedre forstand på om det passer selv.

- Jeg synes din top er for stor. Den der kæmpe-enorme tekst i toppen fanger min opmærksomhed mere end den egentlig burde, og får indholdet til at virke underordnet.

- For mange dobbelte linjeskift i din tekst. Paragraffer er gode, og bryder tekstvægge op, men når man sætter hver eneste sætning i sin egen paragraf, kommer det til at se mere forvirrende ud, og ligne en børnebog.

- Når du f.eks. på Kurset-siden øverst skriver: "Jeg er som sagt lige blevet færdig med kurset" - det lyder uprofessionelt, og du kan ikke forvente folk har læst de andre sider grundigt nok til allerede at vide det. Drop "som sagt".

- Jeg er ikke helt glad for baggrundsbilledet. Det ligner farmors tapet mere end så meget andet - men det er meget en smagssag for lige mig.

Ellers kan jeg godt lide din brug af farver og simpel, ikke-generende Flash, der giver lidt bevægelse uden at forstyrre. Flash-galleriet er heller ikke min kop te, men det ser da smart ud, og et billede af dig selv (går jeg ud fra) på forsiden giver personlighed, uden at virke uprofessionelt. Måske ville jeg dog droppe at holde diplomet op - det ser lidt for "se mig"-agtigt ud. Stil det på bordet eller hæng det synligt på væggen i stedet. Ganske udmærket ellers.

Har man egentlig stadig Steen Carlsen i mediesociologi ude på akademiet?
Avatar billede jenz3n Nybegynder
28. marts 2009 - 12:18 #2
Jeg synes måske baggrunden gør siden en anelse for sukkersød til min smag.
Lidt padding (mellemrum) imellem menuen og content ville heller ikke skade, overskriften starter lige tæt nok på menuen.
Der står ikke nogen kontakt informationer under http://soederberg-indretning.dk/kontakt.php

Ellers er der kun ros her fra.
Avatar billede jenz3n Nybegynder
28. marts 2009 - 12:22 #3
Jeg deler desuden Viperines synspunkter, pånær det med dobbelt linjeafstand, det kan jeg faktisk godt lide.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. marts 2009 - 12:30 #4
Takker skal I have.
Ja jeg er klar over, at siden ikke ser ens ud i ff ig ie, men ved ikke endnu hvordan jeg løser dette problem, men arbejder på det.
Jeg vil da droppe det som sagt, for du har ret i viperines at man ikek kan forlange at brugeren, ser det i den rækkefølge jeg forventer osv.

Toppen, er måske lige stor nok, vil tænke på dette.

Og måske der skal en anden baggrund på, overvejer lige igen :)

Jenz3n tror du har set den i firefox?
Siden du ikke kan se kontaktformulraren, som viperines påpejede, jeg må hurtigst muligt finde en løsning på dette....

Takker for jeres tid og feedback, yderst brugbart :)

Lone
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. marts 2009 - 12:31 #5
Ps: Viperine. Ja vi har stadig steen carlsen he he......
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2009 - 12:35 #6
Heh. Forfærdeligt fag, og Steen anede ikke selv helt hvad det handlede om. Jeg kan huske engang han stod og ævlede om Lev Manovichs principper for New Media, og at alting var modulært, og jeg sagde "Vi ved jo allesammen godt at billeder kan deles op i pixels, og tekst kan deles op i ord og tegn, men hvad er pointen? Hvad er det interessante i det?"
- Det kunne han ikke svare på. Han anede det ikke.

Til gengæld elsker han at høre nogle af de fine buzzwords gentaget til eksamen :)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. marts 2009 - 12:42 #7
Ha ha, ja det er præcis min opfattelse af ham, nu skal man jo passe på med hvad man skriver herinde, men han virker noget forvirret på mig.... han er sikkert dygtig nok, men har svært ved at formidle stoffet videre og når man spørger, ja så får man uklare svar.......
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 20:00 #8
.