Avatar billede diite92 Nybegynder
24. marts 2009 - 19:14 Der er 13 kommentarer

Forum og Logind

Hej Jeg sidder med en ide om at lave en hjemmeside med et forum og kunne os godt tænke mig logind så jeg kan ændre rasten af siden og nogle alm bruger som så får lidt flere muligheder for at se nogle flere ting

som sagt ved jeg lidt om html koding og kunne godt tænke mig at få det med hvis det muligt
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 19:21 #1
hehe start med at lær noget om html :P
ikk for at være ond eller noget.. men gider ikk til at hjælpe en eller anden total fatsvag :P
ender med jeg skal lave det hele...

www.html.dk

der kan du læse dig til meget i html, css, osv.
Avatar billede diite92 Nybegynder
24. marts 2009 - 21:12 #2
jeg kan nooget lille ven ^^ self ikke ud og ind men efter noget tid jeg har sidet og arbejdet med et profjekt så virker det som relg osse :P
Avatar billede diite92 Nybegynder
30. marts 2009 - 00:39 #3
er der ikke nogle som gider hjælpe mig med mit problem -.-
Avatar billede webweaver Praktikant
20. april 2009 - 22:47 #4
Det er ikke et problem. Du har bare ikke lært at lave det.
Og det er langt mere komplekts end HTML. Du kan hverken lave login eller forum via HTML. Først skal du lære HTML og CSS fuldt ud. Derefter skal du give dig i kast med PHP og MySQL. Eller tilsvarende ASP fx. Altså et server-programmerings-sprog.

Der går et godt stykke tid, før du får det op og køre.
Du kan betale dig for løsninger af den slags. Så kan du altid sige til, men der er nok ikke nogen som har lyst til at lave det gratis til dig. Det er et stort arbejde, hvilket du nok ikke helt er klar over.

Hvis du ønsker at lære mere om PHP, kan jeg anbefale at du køber hæfterne "Start på PHP" og Start på PHP54". De er gode. Men først skal du fokusere på HTML og CSS, da du ikke kommer nogen vegne uden det.
Avatar billede diite92 Nybegynder
30. april 2009 - 19:25 #5
altså php og css er ikke rigtigt mit problem det eneste problem jeg rigtig har er det at jeg ikke er helt klar over om jeg kan tage en .html fil og put de kodet php filer i hvis jeg kan det så tror jeg godt jeg selv kan klare det =)
Avatar billede webweaver Praktikant
30. april 2009 - 20:00 #6
Det kan du godt, men så skal den hedde .php i stedet .html
Og ja der er flere ting som lige skal spille sammen. Det er ikke altid bare lige :)
Avatar billede diite92 Nybegynder
05. maj 2009 - 02:03 #7
hmm er det så nemmer at skifte til php ? ville gerne beholde min style så sprøgsmålet er bare om der er en nem måde
Avatar billede webweaver Praktikant
06. maj 2009 - 19:40 #8
Selvom du omdøber din fil til .php istedet for .html, vil din HTML og CSS stadig fungerer. Det er eneste mulighed. Det er sådan det laves. Du skal jo have dine PHP koder ind for at kunne bruge dem.
Avatar billede diite92 Nybegynder
06. maj 2009 - 20:31 #9
så det vil altså sige at mine dejlige html koder samt style ikke tager nogle skade af jeg laver lidt i php ?
Avatar billede webweaver Praktikant
06. maj 2009 - 20:41 #10
Slet ikke. Det er 2 vidt forskellige ting. Men hvis du smider PHP ind i dine HTML koder, og det smider noget ud på skærmen, kan det self. godt være det rykker i dit design. Så skal der jo også bare style på det :)
Avatar billede diite92 Nybegynder
06. maj 2009 - 22:35 #11
yea har problemer nok med at få det til at virke nogle gange bare i html :P gøre med ekstern .css og så det lige med at huske hvor den lægger og hvad de forskellige ting er kaldt :P
Avatar billede diite92 Nybegynder
17. marts 2010 - 14:53 #12
lukket
Avatar billede kluq Nybegynder
22. marts 2010 - 00:46 #13
Hvis du skriver en mail til mig på: fyniie@live.dk skal jeg lave dig et hurtigt forum med login self :)