Avatar billede jps6kb Novice
20. marts 2009 - 20:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Express til 2005

Hey,

Hvordan får jeg lettest tabel-struktur samt data fra en MSSQL 2005 Express (MDF) til en MSSQL 2005 Server?
Altså, ikke bare data, men også tabelstruktur.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2009 - 20:28 #1
Jeg har aldrig proevet, men umiddelbart ville jeg da tro at du bare kunne attache MDF'en paa den rigtige server.

Ellers kan Studio scripte hele database strukturen (generere SQL der kan koeres).

Og data kan saa flyttes som CSV eller andet.
Avatar billede jps6kb Novice
20. marts 2009 - 20:31 #2
Okay - jeg prøver lige det sidste.
Serveren er ved min udbyder, så jeg har ikke så meget kontrol over den selv... ellers kunne jeg godt smide den på.
Bare lidt svært når det er et webhotel desværre.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2009 - 20:38 #3
En anden potentiel mulighed var BACKUP og RESTORE, men det ved jeg jo heller ikke om du har adgang til.
Avatar billede jps6kb Novice
06. september 2010 - 09:23 #4
Glemte helt denne.
Det endte med en console app der hev og oprettede data.