Avatar billede websam Nybegynder
17. marts 2009 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

asp.net mvc bloker adgang til Controller ?

Hejsa,

Jeg har de sidste par dage kigget lidt nærmere på ASP.NET MVC og vil gerne kunne blokere adgang til en Controller og ikke bare en Action i Controlleren.

Hvis en bruger logger på siden får denne en session["permission"] = true og så skal jeg finde en måde hvorpå jeg kan tjekke om brugeren skal have adgang til en Controller eller ej.

Det er som sagt ikke noget problem at blokke adgang til en Action, men at blokere adgangen til en hel Controller er ikke lykkes mig.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan gøre dette ?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 14:29 #1
Hej Websam,

Jeg tror at det bedste jeg kan foreslå er dette...
http://blog.wekeroad.com/blog/aspnet-mvc-securing-your-controller-actions/

Med venlig hilsen
Ieet
Avatar billede websam Nybegynder
17. marts 2009 - 14:42 #2
Den har jeg også læst på den artikel, men så skal jeg have [MitFilter] med hver eneste gang jeg laver en Action.

Det ville alt andet lige være noget lettere at blokere adgang til en hel Controller på en gang, man er vel af natur lidt doven ;o)

I web-forms har jeg tidligere blokeret adgang igennem codebehind filen på en masterpage, men den er jo fjernet i MVC.
Avatar billede websam Nybegynder
18. marts 2009 - 20:13 #3
Efter at have læst lidt mere på det ser det ud til at være den bedste løsning at lave attributes på actions så jeg er gavmild og giver dig lidt point ;o)