Avatar billede mrdj Nybegynder
16. marts 2009 - 11:03 Der er 1 løsning

Formular

Jeg sidder og er ved at oprette en formular med følgende indtastningsfelter.

Dato - Sagsnummer - Beskrivelse - Initialer - Set

De 4 første felter er almindelige tekstfelter men det 5. er et afkrydsningsfelt.

Jeg så en Access database bagved med en tabel der hedder "diverse" og de 5 selvsamme felter oprettet.

Hvordan skal koden til at få formularen til at skrive ned til access databasen se ud ? Jeg har forsøgt mig med det en del tid nu og kan simpelthen ikke få det til at fungere.

Håber der er nogle der kan og vil hjælpe hurtigt :-)
Avatar billede hifi4all Nybegynder
19. marts 2009 - 00:45 #1
Har lavet et færdigt eksempel, du kan hente her www.zonedesign.dk/misc/eksperten.zip , indeholdende formular og database i Access 2003 formatet.

Har laver et par småændringer til dit oprindelige oplæg, herunder omdøbt dit felt "Set", da ordet er reserveret og ofte kan skabe lidt probelmer. Feltet i db´en hedder nu "ErSet"

Ligeledes er det tilføjet en primary key, der automatisk oprettes for hver ny post.

SKAL BEMÆRKES:
Der er INGEN validering på formfelterne eller datafiltering i det viste eksempel, hvilket vil sige at data der postes i databasen sker helt ukritisk.
Skal formen bruges i et åbent miljø, f.eks. et webhotel, bør du tilføje validering i felterne (og JavaScript er ikke godt nok!) før du lægge det ud officelt.

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej! :)