Avatar billede appellone Nybegynder
09. marts 2009 - 13:36 Der er 4 kommentarer

problemer med at jeg ikke kan gemme oven i en allerede oprettet pdf-fil

Jeg har problemer med at exportere til pdf fra Indesign i en allerede oprettet pdf. Det plejer ikke at være noget problem, men nu er jeg nødt til at oprette en ny pdf hver gang, da programmet skriver at jeg ikke har lov til at gemme oveni en tidligere oprettet pdf. Er der nogen der har en ide om hvad der kan være sket?
Avatar billede letitbeknown_dk Nybegynder
11. marts 2009 - 09:04 #1
Jeg overvejer, at pdf'en kunne være genereret med en skrivebeskyttet form. Kan dog ikke se hvor man umildbart kan exportere den med denne option.

Any how: hva skriver InDesign præcist, når du vil overskrive den gamle pdf?
Avatar billede appellone Nybegynder
11. marts 2009 - 09:16 #2
den skiver "kunne ikke arkivere filen (filnavn). Du har muligvis ikke tilladelse til dette, eller filen kan være i brug".
Jeg kan forøvrigt heller ikke slette de "gamle" pdffiler, som jeg er nødt til at oprette hver gang jeg gemmer igen. Der er meddelelsen "Det er ikke muligt at slette filen. Filen bruges af en anden bruger eller et andet program. Luk alle programmer der muligvis bruger filen og forsøg igen". Men der er jo ikke andre hverken brugere eller programmer der bruger filen. Jeg håber at du kan hjælpe!
Avatar billede letitbeknown_dk Nybegynder
11. marts 2009 - 10:21 #3
Og du er sikker på, at du så ikke selv skulle have den gamle pdf åben? Dette har jeg selv gjort et par gange før :) men prøv evt at tage din jobliste frem (alt+ctrl+del) og tjeck om acrobat skulle være aktiv under fanerne programmer eller processer.
Avatar billede appellone Nybegynder
10. juni 2009 - 21:09 #4
nej det er desværre ikke det