Avatar billede thenuttypro Nybegynder
08. marts 2009 - 14:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

script til at vise billede

Hey guys:)

Jeg har lavet en menu i en masterpage i asp.net. Jeg ønsker at menuen skal vise hvilken side man er inde på, og tænker at det må være muligt at lave et script, som kan tjekke hvilken side brugeren er på og så gøre den pågældende side highlighted i menuen?
Ligesom på denne side:
http://www.ucvest.dk/page5.aspx
Hvor man kan se "Uddannelser" er highlighted når man er på den side

Jeg ved dog ikke helt hvordan man skulle lave dette.

Kan I hjælpe mig?
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. marts 2009 - 08:18 #1
Prøv at se på denne video:
http://www.asp.net/learn/videos/video-192.aspx

Den viser hvordan du bruger SiteMap funktionaliteten sammen med en menu. Jeg tror det han laver i videoen, er næsten det samme som du er ude efter.
Avatar billede thenuttypro Nybegynder
17. marts 2009 - 15:23 #2
Jeg fandt en løsning:

Ved Page_Load i codebehind klassen for masterpage laver jeg et metodekald som tjekker url på det request der har været.
Url'en der returneres laver jeg om til en String, og jeg ser så hvad den string ender på.

Jeg laver derefter følgende:

switch(url)

case 1 "Home.aspx":
HomeHyperlink.ImageUrl="images/Home_HOVER.jpg"
break;

case 2 "Page2.aspx":
Page2Hyperlink.ImageUrl="images/Page2_Hover.jpg"
break;

osv osv