Avatar billede bramsing Nybegynder
02. marts 2009 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

.MDB tabel sammenkædet med ODBC på MSSQL

Lige 2 (forhåbentlig) hurtige spørgsmål:

1) Hvordan er det lige at connectionsstringen er til en tabel i en Access DB der er sammenkædet med ODBC ??

2) er det nødvendigt at alle klienterne har sat ODBC tilslutningen op lokalt på klienten eller er det nok at dette sker via intranetsiden ??
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2009 - 14:56 #1
re 2)

browser----(HTTP)----ASP----(ODBC eller OLE DB API)----database

boer ikke kraeve noget som helst paa client PC.
Avatar billede bramsing Nybegynder
02. marts 2009 - 14:58 #2
Ok... Så skal jeg bare finde ud af om der er en speciel connectionstring, for jeg kan ikke tilgå den med ren SQL eller ren Access i scriptet...
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. marts 2009 - 14:44 #3
Jeg fandt løsningen på nummer 1, da jeg fik adgang til SQL'en :-)
Så kunne jeg tilgå på normal SQL conn

arne_v skal vi dele ??
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2009 - 15:24 #4
ok
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. marts 2009 - 15:29 #5
Takker for hjælpen og undskylder forstyrelsen :-)