Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 18:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan det her grafikkort passe til det her bundkort?

Hej

jeg har i tankerne om at købe et nyt grafikkort, nemlig der her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=475089&Comment=true

Jeg har et  Abit AA8XE bundkort.

Intel Pentium 4
Dual Core
3,4 GHz
4 GB ram
250 GB hardisk
200 GB hardisk
DVD R/W-drev
DVD W-drev
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2009 - 18:25 #1
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 18:27 #2
hvor ved du fra det passer i ? der stor jo bare PCI-E x16 og ikke PCI-E 2.0 x16 eller PCI-E 1.0 x16
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 18:32 #3
kan du begrunede for du point ;)
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2009 - 18:42 #4
JA, det kan det :)
Dog skal du være opmærksom på, at nogle kort fylder 2 slots

Bundkort - Expansion slots:
1x PCIe x16
3x PCIe x1
2x PCI
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/abitaa8xe/

Grafikkort interface:
PCI Express 2.0 x16
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=475089&alwaysShowSpecs=1

Men har du en stor nok strømforsyning ?
Minimum 450W og med powerstik til grafikkortet
http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 18:47 #5
jep har stor nok strømforsyning :) vil det også virke ? men er det der 2.0 ikke bare hvor hurtigt det der interfaces hurtig eller hvad ?
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2009 - 18:55 #6
PCI-e 2.0 er den nyeste standard p Pci-e og den fordobler hastigheden på bussen fra 4GB/s til 8GB/s (fuld PCI-e x16).
Da langt de fleste kort uden problemer kan køre på et PCI-e x8 (2GB/s) har PCI-e 2.0 ingen betydning.

PCI-e 2.0 kort, er fuldt ud kompatibel med PCI-e 1.0 og 1.1. Et hvilket som helst PCI-e x16 grafikkort kan køre i en hvilken som helst PCI-e x16 port.
Du skal dog have et PCI-e 2.0 grafikkort og en PCI-e 2.0 port på dit bundkort for kunne udnytte den højere hastighed.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 18:59 #7
okay du får lige dine point.:) er der meget stor forskel ? enlig
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2009 - 19:03 #8
Kort svar - NEJ

Kun hvis du bruger din maskine til afvikele store grafiske opgaver i feks. 2D / 3D rendering osv.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
27. februar 2009 - 19:05 #9
okay og tak for hjælpen, jer begge to :) lang tids søgen er endelig forbi ;)