Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
25. februar 2009 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg opdragere min processor

Hej eksperter

Jeg har en pentium 4 dual core 3.4 Gzh processor og jeg vil gerne vide om i synes at jeg burde opgradere den. da jeg meget spiller spil på min pc.

Jeg har nemlig lige købt grafikkort og bundkort til min computer.
midt nye bundkort og grafikkort ses her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=184625

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=162772

ps jeg har også bestilt en PSU 650 watt

Mvh Nicolaj
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 18:03 #1
Nu har du i forvejen brugt ca. 2.800 kr på bundkort og grafikkort. En Core 2 Duo vil kunne øge fps betydeligt i lidt ældre spil

(http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=16)

Jeg er lidt usikker på, om fps øges betydeligt for de nye og grafikkrævende spil, men hvis du spiller disse, vil du nok kunne mærke, at processoren bliver systemets flaskehals, særlig i forhold til grafikkortet, der burde spille alle nye spil. Og med de penge, du har brugt på grafikkort, vill det også være logisk at investere i en ny C2D eller C2 quad, som har fået en del prisnedsættelser for nyligt. CPU'en giver også bedre ydelser når du foretager dig noget andet på computeren.

Men når det så er sagt, så skal du kun opgradere, hvis din Pentium 4 ikke længere trækker de spil, du spiller. Det haster ikke at få opgradet og du kan til hver en tid opgradere, så gør det, når Pentium 4'eren begynder at føles langsom. 1.000 kr er meget, så brug dem på noget andet indtil da.
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 18:32 #2
Istedet for en C2D/C2Q kan du nøjes med en E5400 Pentium Dual Core som har R0 stepping. 4Ghz skulle efter sigende være ingen sag for den erfarne clocker.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
25. februar 2009 - 20:21 #3
jeg har ikke fået mit nye grafikkort endnu. men lige i pt på mit gamle grafikkort og bundkort køre det ikke helt godt, altså det vil sige jeg kan sagtens køre på medium i de nye spil men ikke high. det var der jeg blev i tvivel. men nu ser jeg lige når mit nye bundkort og grafikkort kommer
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
25. februar 2009 - 20:23 #4
hvad er en C2D eller en C2quad?
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 22:35 #5
C2D = Core 2 Duo og C2Q = Core 2 Quad.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
26. februar 2009 - 15:58 #6
kan i anbefalde en processor til spil ? helst en billig en
Avatar billede Inqk Nybegynder
26. februar 2009 - 20:29 #7
Hvad er billigt?

Er det under 1000,- eller under 1500,-?
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
26. februar 2009 - 20:37 #8
du kan sagtens få en processor til 500kr men det bliver nok ikke en af de bedste
Avatar billede Inqk Nybegynder
26. februar 2009 - 21:14 #9
Du skal bare være klar over om dine rammoduler også kan køre med den hastighed som din nye processor er specificeret til.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2009 - 14:01 #10
Hvis du opgradere, så vælg:

Intel core 2 duo e8400 3.0 ghz. Næsten den bedste dual core processor på markedet og koster ca. 1.200 kr.

Intel core 2 quad q6600 2,4 ghz. Meget populær quad core. Næsten lige så god som intel core 2 extreme qx6700. ca. 1.500 kr
http://www.youtube.com/watch?v=55w0es_PwhY

intel pentium e5200, 2,5 ghz, dual core. baseret på intels 45 nm fabrikationsproces. Rigtig god price-performance ratio (kun 500 kr)
http://techgage.com/article/intel_pentium_dual-core_e5200/1

De burde alle kunne OC's, hvis du er til det. Det skulle hæve ydelsen væsentligt. De er alle tre populære processorer, som man ikke kan gå galt med.