Avatar billede Yensen Nybegynder
17. februar 2009 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel med afkrydsningsfelt vil ikke acceptere "is null" - kommer ud med 0 poster!!

Jeg har oprettet en forespørgsel der sorterer ansatte fra 2 forskellige afdelinger med 2 forskellige titler og derudover har jeg tilføjet fra den samme tabel et afkrydsningsfelt/check-box, der er vinget af, hvis den ansatte er fratrådt. Dem vil jeg ikke medtage i min forespørgsel, så jeg har angivet kriteriet "is null". Kører jeg denne kommer der ingen poster ud. Kører jeg "is not null" kommer både dem der har flueben og dem der ikke har - det er som om databasen registrerer selve afkrydsningsboxen som en værdi, kan nogen hjælpe mig??

Yensen
Avatar billede mugs Novice
17. februar 2009 - 19:37 #1
Brug kriterierne "False" eler "True"
Avatar billede mugs Novice
17. februar 2009 - 19:40 #2
En Checkbox (Ja/Nej felt) kan have 2 værdier: 0 eller -1. Disse værdier kan du også bruge i.s.f. False eller True.

Is Not Null må komme ud med begge værdier, da kriteriet betyder en tom streng, og en sådan findes ikke i en checkbox.

Is Null kommer ikke ud med poster, da strengen ikke er Null.
Avatar billede Yensen Nybegynder
17. februar 2009 - 19:55 #3
Tusind mange tak, nu kan jeg komme videre i morgen.
Yensen
Avatar billede mugs Novice
17. februar 2009 - 20:02 #4
Selv tak - Er du venlig at afslutte spørgsmålet.
Avatar billede mugs Novice
17. februar 2009 - 20:02 #5
Avatar billede Yensen Nybegynder
17. februar 2009 - 20:03 #6
Ja, jeg prøver, hvordan gør jeg det?????