Avatar billede nyegaart Nybegynder
17. februar 2009 - 11:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Meeeeget langsom PC (Windows XP)

Min PC kører de sidste par uger ekstremt langsom ift. normalt.  jeg har prøvet at rense med diverse programmer (Malwarebytes, Adaware, CCleaner, Superanti Spyware, Spybot) lige meget hjælper det.  Jeg har også defragmenteret.  Det lader til at CPu brug konstant ligger oppe omkring 100% og at kommandoer jeg beder PC'en udføre fastfryses i op til 10 sekunder.  Det er særligt slemt med Internet Explorer or Outlook - de to programmer jeg bruger mest.
Af årsager jeg ikke kan forklare, kan min PC ikke resette til tidligere datoer - den lader til at udføre kommandoen men efter noget tid meddeler den så at det var umuligt; derfor kan jeg ikke komme mit problem tillivs af den vej.
Er der nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak!
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 12:07 #1
puha lyder som en ond gang malware :( Jeg ville nok vælge en reinstall af windows, men du kan da prøve denne grundige disinfections guide først:
http://forums.devshed.com/antivirus-protection-117/if-you-have-infection-issues-start-here-first-519852.html
Avatar billede nyegaart Nybegynder
17. februar 2009 - 12:40 #2
Ok - er i gang.
Skal jeg copy paste rapporterne jeg får til dette forum?
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 12:50 #3
nej du skal følge guiden fuldstændigt..så fortæller han dig hvor du skal poste dem.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2009 - 13:27 #4
nyegaart

du skal kun bruge kommentar.
når du får et svar der er tilfredsstillende beder du vedkommende om at lægge et svar som du accepterer.
det er der ikke lavet om på.

et sidespring

du glemte lige at fortælle hvilket antivirus og så videre du bruger - det kan også have inflydelse men syntes godt nok det er voldsomt på din. en scaning via commando promt kan man i avast få den til at udføre.

jeg ville starte forfra med den og på den måda at under install fjerne partition c og oprette en ny i et huk fordi det kan xp godt kapere. nu er den 100% ren fordi den auto bliver formateret.
Avatar billede nyegaart Nybegynder
17. februar 2009 - 18:02 #5
Treatmenice:  Jeg bruger AVG Free Edition og Windows Defender.
Jeg er ikke helt med på hvad jeg skal gøre(jævnfør din sidste paragraf), kunne du venligst detaljere?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 08:56 #6
har avg ikke den funktion at du under en genstart kan lave en virus scanning. så får den fat i den/dem hvis der ligger resistente vira eller andet som du ikke tror der er. de kan ligge i restore og bliver kun fjernet hvis man fjerner dem og laver et nyt tidspunkt.

det kunne også være en fejl i dit avg program - løsningen er måske at hente en ny version - hive internet stik ud og fjerne avg fuldstændig eventuelt med et uninstall fra deres hjemmeside og så lægge den nye ind.

du kan altid fjerne virus og andet møg men det er ikke altid windows virker perfekt bagefter.

jeg bruger vista ultimate og havde det problem at det lavede explorer ret tit og det blev jeg træt af så som en prøve hentede jeg den nye explorer beta 2 som skulle være ret tæt på den færdige version og nu virker den rigtig godt.

det skulle vel ikke være din flash player der driller
Avatar billede nyegaart Nybegynder
18. februar 2009 - 18:18 #7
treatmenice:  jeg har afinstalleret og geninstalleret avg, men er ikke bekendt med en funktion der scanner under genstart.  flash player mener jeg ikke er problemet da det er meget inkl. outlook der virker alt for langsom.
hmm?
Avatar billede nyegaart Nybegynder
18. februar 2009 - 18:20 #8
hearnz: jeg har gennemført alle steps men skal bruge login/password på sitet for at poste resultaterne; afventer mit password nu.
jeg kunne måske også postere resultaterne her hvor andre kunne kommentere på dem?
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. februar 2009 - 22:56 #9
Ok super, kan du mærke om det har hjulpet?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 08:47 #10
min mistanke var at det var dit virus program

hvis du ikke kan scanne din pc inden den er fuldt opstartet ville jeg skifte det ud med et der kunne og er gratis og på dansk.

AVAST kan det der.
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

du skal lade dig registrere inden 60 dage ellers ophører det med at fungere og skulle du fortryde at du har valgt dansk kan du via fjern skifte til f.eks engelsk hvor den vil sige den er blevet opdateret.

http://www.avast.com/eng/home-registration.php

jeg har brugt det i flere år og brugte før norton som ikke var i min interesse. det var for tungt og langsomt og sænkede min pc hastighed på daværende tidspunkt og da avast virker så hvorfor gå tilbage til en fuser.

http://www.howtogeek.com/howto/windows/using-system-restore-in-xp/

de her restore punkter fylder jo også en del og måske burde du sætte den ned til 50 mb - de kan ellers fylde en del og har du brug for mere senere kan du sætte den lidt op.
Avatar billede nyegaart Nybegynder
20. februar 2009 - 00:52 #11
treatmenice: har nu installeret avast...pc ikke bedre desværre.
hearnz:  virker som om pc'en funker en smule bedre men er stadig konstant oppe i 100% cpu brug..?

jeg ved ikke hvad jeg elelrs kan gøre for at skidtet kører bedre?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 08:37 #12
nu er vi ude i gætteri

det kunne måske være noget med din sidefil eller ram ikke at der er fejl på dem men det her

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=12068

m.v.h
Avatar billede nyegaart Nybegynder
20. februar 2009 - 09:51 #13
det lyder som en mulighed.
jeg kan dog ikke finde ud af hvorledes jeg øger sidefil...kunne du venligst hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 10:17 #14
her er en link

http://support.microsoft.com/kb/308417/da

jeg bruger vista så det lidt svært på hukommelsen at huske det ellers havde jeg lavet en gannemgang
Avatar billede nyegaart Nybegynder
20. februar 2009 - 11:31 #15
tak for det. du har jeg øget sidefilen og det virker som om tingene glider lidt lettere. jeg er i hvert fald ikke oppe på 100% cpu brug hele tiden.

du får 60pts og stor tak
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 12:40 #16
ok men som du også kan læse af alt det her at det ikke var lige til at gennemskue.

det kunne også godt have været en ondsindet ukendt rootkit af en eller anden art som var ny.

men ok og tak