Avatar billede gaia1986 Nybegynder
16. februar 2009 - 20:17 Der er 6 kommentarer

Lydkort på bærbar meget lavt og kun venstre højtaler spiller - defekt?

Hej jeg oplevede for nogle dage siden at lyden på min bæbrar støjede enormt (højfrekvens støj) og så blev det lavere og lavere, jeg måtte til sidst have mit anlæg helt op i det højeste felt for at jeg ku høre bare det mindste. Nu er lyden helt helt lav, jeg skal have øret helt ned til højtalerne for at ku høre det og det er kun i venstre højtaler nu.

Jeg synes selv det kunne tyde på en kortslutning i lydkortet. Men måske nogen af jer har været ude for noget lign. og har et bud?
Avatar billede hearnz Nybegynder
16. februar 2009 - 20:26 #1
Kortslutning er nok ikke ordet. nok nærmere udgangsmodstanden der ikke har det for godt. Et nyt lydkort ville nok være den nemme løsning hvis du altså ikke har garanti på computeren`?
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
16. februar 2009 - 20:29 #2
og jeg har selvfølgelig tjekket på flere højtalere/anlæg end mit eget og jeg har tjekket alt i lydindstillinger for lydkort og volume osv.
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
16. februar 2009 - 20:30 #3
hmm.. måske har du ret, jeg hører engang i mellem når jeg flytter den at der er noget derinde der lige knitrer som ved en løs forbindelse eller så noget.. :/
Avatar billede hearnz Nybegynder
16. februar 2009 - 22:00 #4
Ok det havde du jo ikke sagt før. Hvis det er som om du kan vride stikket til det lyder godt (højt) er det helt sikkert en smadret inderleder på den mircojack indgang. Hvis du er god med en loddekolbe kan du sagtens sætte en ny port i selv. Det værste er som regel dog at få skilt en bærbar ad og samlet den ordenligt igen :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
16. februar 2009 - 22:00 #5
Ok det havde du jo ikke sagt før. Hvis det er som om du kan vride stikket til det lyder godt (højt) er det helt sikkert en smadret inderleder på den mircojack indgang. Hvis du er god med en loddekolbe kan du sagtens sætte en ny port i selv. Det værste er som regel dog at få skilt en bærbar ad og samlet den ordenligt igen :)
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:58 #6
This is a bummer, man.. That's uh.. That's a bummer.
Jeg tror det må være kaput. Ærgeren.