Avatar billede Smileybj Nybegynder
14. februar 2009 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DS207+ FTP - NFS - hhtp:// Adgang igennem 2 router?

Er der nogen der kan hjælpe med dette. Kan simpelt ikke få adgang udefra. Intet problem lokalt.

Jeg køre selv med synology 207+

Jeg har som 1. led: Modem - 2. led: Linksys SPA2101 Router - 3. led D-Link Dir 655

SPA2101 ip 192.168.0.2

Jeg har åbent for port 21 på D-Link router Ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for port 5000 på D-Link router ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for port 7000 på D-Link router Ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for 55536-55663 på D-Link router ip UDP & TCP

DIR655 192.168.1.1

Jeg har åbent for port 21 på NAS Lokal Ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for port 5000 på Nas lokal ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for port 7000 på NAS lokal Ip UDP & TCP
Jeg har åbnet for 55536-55663 på Nas lokal ip UDP & TCP

Køre Vista Business SP1 på en Acer TM6593 - Ikke fordi det har noget at sige
Avatar billede der_kommandant Praktikant
14. februar 2009 - 14:38 #1
Hvorfor har du SPA'en foran routeren??.
Avatar billede Smileybj Nybegynder
15. februar 2009 - 10:21 #2
Fordi jeg køre RedSpot IP Telefoni & ellers ikke har kunne få det til at virke.

Men det er også den eneste grund til jeg har 2 routere på
Avatar billede der_kommandant Praktikant
15. februar 2009 - 11:10 #3
Det var pudsigt. Jeg anvender også Redspot ip-tlf på en SPA3000, men den har jeg sat bagved min DIR-655. Jeg har ingen probelmer med at få det til at virke. Du opsætter bare en "virtual server" i routeren, og sender al trafik på port 5060/5061 videre til den interne IP hvor din SPA sidder.

Hvad for en internet udbyder bruger du ??

Hvis du f.eks har modtaget en bredbåndsrouter fra din udbyder skal du jo huske at "route" alt trafik igennem til din DIR-655.

Jeg har også en Synology 207, og min opsætning ser således ud.

Min cybercity bredbåndrouter er sat op til DHCP. Min Internetgaeway er 10.0.0.1 og min DIR-655 router har fået en intern IP der hedder 10.0.0.2 i min cybercity-router. Jeg laver en portforwarding på cybercity-router, således at alt trafikken sendes videre til 10.0.0.2.

Min DIR-655 har så en gateway adresse der hedder 192.168.15.1(10.0.0.2), og så kan du bruge din DIR-655 til at styre trafikken og til at portforwarde til din Synology boks.
Avatar billede Smileybj Nybegynder
15. februar 2009 - 14:37 #4
Ja jeg er lidt i tvivl om det vil virke på spa2102 da jeg syntew opsætningen i den er meget begrænset. Ved ikke hvorda jeg vidersender alt.

Min spa kører 192.168.0.1 & dIR 192.168.1.1

Men jeg kan godt se fordelen i kun at skulle lave noget i D-link og ikke i begge. Det med virtural sever har jeg set, men er ikke helt sikker på hvad det er. Men forstår stadig ikke at det ikke virker når nu diverse porte osv er åbnet i begge routere.

Hvilken adresse skriver du ind i IE for at komme til ftp eller file station ?
Avatar billede Smileybj Nybegynder
15. februar 2009 - 14:39 #5
Glemte at skrive at jeg har Internet via Lokal Antenneforening og derfor har internet via modem & ikke via router
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. februar 2009 - 08:12 #6
Har du en fast offentlig IP adresse igennem din antenne forening ??

Det med virtual server i din DIR-655 er lige ud af landevejen. Jeg sender gerne et skærmdump af mine opsætninger.

Jeg har en fast offentlig IP adresse igennem Cybercity, og når jeg skal have kontakt med min ftp-server skriver jeg ftp://xxx.xx.xxx.xx:21
Avatar billede Smileybj Nybegynder
16. februar 2009 - 09:16 #7
Hej, Det må du meget gerne & ja jeg har fast ip.

Men underligt jeg ikke kan få adgang what so ever hverkern via files station eller ftp
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. februar 2009 - 10:47 #8
Er du sikker på at din antenne forening ikke har lukket af for nogen af portene på deres router/switch ??
Avatar billede Smileybj Nybegynder
16. februar 2009 - 14:43 #9
Hej,

De har intet lukket da det kun er et modem og ikke en switch. Men de sagde at jeg havde dynamisk ip (selvom jeg har haft den samme ip adresse i over 1 uge) Onsdag får jeg fast ip, selvom jeg tvivler det gør nogen forskel. Jeg vil i mellem tiden prøve at kontakte RedSpot Ip telefoni og høre om SPA2101 sidder lige så godt først som sidst.

Er der nogen der har et kanon svar, skærm dump, vild meget forstand på routing & Port Forwarding er jeg modtagelig overfor alt
Avatar billede Smileybj Nybegynder
17. februar 2009 - 22:03 #10
Har selv et svar

Ombytning af rækkefølge på de 2 routere, (når man køre d-link skal ftp sættes op via virtuel server) linksys og andre bare i portforwarding.

Resten af portene åbnet i portforwarding til NAS IP

WAN IP var ikke statisk selvom den har været den samme i 2½ uge, efter dette er sket, virker alt