Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet Security - Bullguard!

Nu er jeg jo lidt af en IT-pygmæ .... så hvor i PC´en ser jeg om det er en 32 eller 64 bit version bruge??
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 10:26 #2
Her får jeg denne besked:
Hvordan kan jeg se, om min computer kører en 32-bit eller en 64-bit version af Windows? Hvis du vil se, om din computer kører en 32-bit eller en 64-bit version af Windows, skal du gøre følgende:
1.  Åbn System ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer, klikke på Tilbehør og derefter klikke på Kommandoprompt.
2.  Under System kan du se systemtypen.

- men i kommandopromten står den jo bare og blinker, og giver ikke oplysninger.
Går jeg ind i Tilbehør > Systemoplysninger kan jeg kun se dette under systemtype: "X86-baseret PC"
Avatar billede vejmand Juniormester
14. februar 2009 - 11:52 #3
XP eller Vista?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. februar 2009 - 12:05 #4
Følgende er sakset herfra: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;827218

Windows XP
If you have Windows XP, there are two methods to determine whether you are running a 32-bit or a 64-bit version. If one does not work, try the other.
Method 1: View System Properties in Control Panel
Click Start, and then click Run.
Type sysdm.cpl, and then click OK.
Click the General tab. The operating system appears as follows:
For a 64-bit version operating system: Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Version < Year> appears under System.
For a 32-bit version operating system: Microsoft Windows XP Professional Version <Year> appears under System.
Note <Year> is a placeholder for a year.
Method 2: View System Information window
Click Start, and then click Run.
Type winmsd.exe, and then click OK.
When System Summary is selected in the navigation pane, locate Processor under Item in the details pane. Note the value.
If the value that corresponds to Processor starts with x86, the computer is running a 32-bit version of the Windows operating system.
If the value that corresponds to Processor starts with ia64 or AMD64, the computer is running a 64-bit version of the Windows operating system.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 12:14 #5
det er xp
og så kan se at det må vøre en 32 bit da processorens betegnelse starter med X86
så mange tak for hurtig hjælp  ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. februar 2009 - 12:36 #6
Velbekomme, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)