Avatar billede madssch Nybegynder
12. februar 2009 - 12:23 Der er 1 løsning

Opsætning af Linked Server

Hej Eksperter,

Jeg forsøger at opsætte Linked Server mellem 2 fysiske servere.
Mit setup er:

Server 1 (MSSQL2005 - her opsætter jeg Linked Server)
Server 2 (DSN - server med system DSN til Topspeed database)

Jeg har prøvet både vha. guiden i MSSQL2005 og gennem scripts, men begge uden held.

Her er, hvad jeg gør (guiden New Linked Server...):

[General]
Linked server: STELLAR
Server type: Other data source
Provider: Microsoft OLE DB Provider for ODBC
Product name: Topspeed
Data source: Stellar (Navn på system DSN på Server 2)

[Security]
Local login: myUser
Impersonate: False (Ikke checked)
Remote user: myUser
Remote password: myPass
For login not defined in the list below: Be made using the login's current security context

Åbner jeg på Server 1 (den, hvor Linked Server er opsat) en New Query og afvikler SELECT * FROM OPENQUERY(STELLAR, 'SELECT * FROM Firmaer'), får jeg indholdet af tabellen Firmaer.

Forbinder jeg til Server 1 via Management Studio (eller www) og laver samme SQL kald, får jeg denne fejl:

Msg 7399, Level 16, State 1, Line 1
The OLE DB provider "MSDASQL" for linked server "STELLAR" reported an error. The provider did not give any information about the error.
Msg 7321, Level 16, State 2, Line 1
An error occurred while preparing the query "SELECT * FROM Firmaer" for execution against OLE DB provider "MSDASQL" for linked server "STELLAR"

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak!
Avatar billede madssch Nybegynder
23. februar 2009 - 11:25 #1
Som sædvanlig er der ingen hjælp at hente her.