Avatar billede NikolajHenningsen Nybegynder
09. februar 2009 - 00:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ASP og SQL

Hej!!
Jeg er helt ny i forhold til ASP og er i gang med et login-system, som giver mig problemer.
Jeg har valgt at oprette mine brugernavne og passwords i en database. Problemet er hvis jeg requester et brugernavn som ikke eksistere i min database, får jeg en fejl og hele siden bliver en stor fejl!! :) Jeg vil gerne ha returneret en værdi f.eks. som jeg derefter kan lave en If sætning med, og derefter skrive noget i retning af "Du har indtastet et brugernavn som ikke eksistere!".. Hvordan gør jeg det?

Jeg tænker at databasen enten skal returnere en værdi, eller at jeg kan hente alle brugernavnene fra databasen og derefter kontrollere om det enkelte brugernavn eksistere eller ej. Har jeg ret?

Håber i kan hjælpe, og kom endelig med konstruktive forslag!.. Er som sagt meget newbie!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 04:34 #1
Vi skal nok se noget kode og noget SQL for at forklare hvorfor en ikke eksisterende bruger giver fejl.

Er gæt kunne være at du ikke får testet for BOF og EOF inden du bruger dit recordset.
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2009 - 07:32 #2
Avatar billede NikolajHenningsen Nybegynder
16. februar 2009 - 23:13 #3
keysersoze >> det var lige hvad jeg skulle bruge.. Send et svar så får du nogle point!
Avatar billede NikolajHenningsen Nybegynder
16. februar 2009 - 23:13 #4
keysersoze >> det var lige hvad jeg skulle bruge.. Send et svar så får du nogle point!
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2009 - 07:26 #5
svar :)